Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke om høns. Au pair.....  (Læst 1406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mineunger

• Passiv bruger
Ikke om høns. Au pair.....
« Dato: 27 Juli , 2011, 23:48 »
Er der nogen herinde der har en au pair?? Eller som måske har haft en? Jeg synes tiden er knap, og jeg når bare ikke alt det jeg gerne vil. Så nu har vi snakket lidt her hjemme og kommet frem til at en au pair måske er sagen.
Jeg har faktisk udfyldt sådan en ansøgning på nettet. MEN. Vil gerne høre om andre har gode/dårlige erfaringer.
 ::)
Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ikke om høns. Au pair.....
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2011, 06:34 »
Vi ville for nogle år siden gerne have en au pair, men da vi ikke har hjemmeboende børn under 18 år, kvalificerer vi ikke til at kunne få en. Vi mente ellers, det kunne være til gavn og glæde for både den unge au pair og os selv.
Vi blev inspirerede, fordi nogle forældre til en af mine elever havde en au pair pige fra Philippinerne. De var utrolig glade for ordningen, som virkelig gav dem luft i hverdagen.
Så mine "erfaringer" er andenhånds.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2011, 09:35 »
Vi har haft en au pair fra Philippinerne. Hun bor heldigvis stadig hos os, men læser nu på Niels Brock inde i København, så hun hjælper stadig til, men har ikke så meget tid som tidligere.

Det er en fantastisk ordning! Jeg vil meget gerne øse lidt af mine erfaringer (vi har flest gode), men måske er det nemmest at tage det over telefonen. Jeg sender dig en PM med mit nummer ;)

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2011, 18:37 »
moin
jeg har haft 3 au pairs, 2 fra DK 1 fra Sverige.Skal lige siges at min faste bopael er i Hamburg.
En var en pige, Hun var alt for koen, ja det lyder fjollet. Men vi var ved at doe af skraek, naar hun var i byen. Saa det endte med, at hun enten havde en veninde med hjem fra byen og ellers hentede vi hende. Derefter havde vi unge maend. Ikke fordi, at de ikke kan blive overfaldet men vi har 2 drenge.
Det var bare saa fedt. De er jo ikke hushjaelp men bare det, at de var der og lavede diverse smaating som at haenge vasketoej op eller bringe ungerne til og fra sport osv var bare en enorm lettelse i hverdagen. Jeg ville til enhver tid goere det igen.
Men det skal lige siges ,at det jo lidt er som at have meget store teenager i hjemmet. Livet er lidt sort og hvidt og tingene skal nogen gange siges mere end en gang .
Vi havde i flere aar efter kontakt til dem. Altsaa go for it.
Mvh Laila

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2011, 12:47 »
Øhm.... hvad er en/et Au pair?? ??? ???
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2011, 12:51 »
"Au pair" betyder "på lige fod", det er et ungt menneske, der bor hos en familie, og deltager i familiens liv, dvs. de hjælper til med husligt arbejde, og der er en grænse for hvor meget de må lave. Familien skal betale for sprogskole og give "lommepenge" (løn).
Du kan selv blive au pair (udtales o pæær), i et andet land, når du bliver lidt ældre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mineunger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 August , 2011, 23:14 »
Det er godt nok besværligt med det her au pair halløj.
Det vælter ind med mails fra piger der gerne vil være au pair hos os. Og de fortjener jo alle at få et svar. Så jeg sidder næsten hver aften og svarer mails.  :-\
I starten fik de en laaang forklaring på hvorfor vi ikke havde valgt dem, men nu er det bare en kort mail med et desværre, og held og lykke.
Glæder mig til vi har fundet den rette. (Og det tror jeg måske snart vi har. Kan bare ikke rigtig vælge mellem to piger fra sydamerika).

Til Tanja.
Tak for en hyggelig snak den anden dag. (som jo endte med at vare en time....  ;D )
Jeg håber at du er sluppet af med bæsterne, og at dine høns kan trække vejret igen.  ::)

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 04 August , 2011, 09:05 »
Selv tak, Stina! Det var rigtig hyggeligt /o Jeg håber I finder en god pige (og kan få lidt hjælp til at gøre ombygningen færdig snart ;))

Blodmiderne er tilsyneladende væk, men det er svært at afgøre, for de er dæl'me små... Jeg skal lave testen med dobbeltklæbende tape i weekenden, så får vi dommen! :o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #9 Dato: 04 August , 2011, 09:19 »
Uhhhh jeg gad også godt have en aupair, men som enlig mor er økonomien sq ikke helt til det, jo vi kunne sagtens brødføde en ekstra mave, men hvor meget skal de have i løn?

Jeg vil finde den politikker der siger at enlige forældre burde have ret til en au-pair med tilskud og så stemme på ham(hun) :)
I mit tilfælde hvor der ikke er nogen far til barnet inde i billedet kunne det faktisk være rart med en ekstra haånd så man ikke skulle ligge familie og venner til last hvergang man gerne vil ud lidt selv i bare et par timer :D (landsskue og den slags self ;) )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mineunger

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 04 August , 2011, 10:14 »
Hej Wanda.

De skal have den nette sum af 3050 kr. om måneden. og må max arbejde 30 timer om ugen (3-5 timer om dagen).

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 August , 2011, 10:18 »
Og det er jo fair nok.... men langt mere end jeg kan klare økonomisk alene.
 :'(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #12 Dato: 04 August , 2011, 10:33 »
Har det ligesom dig Wanda, fair "løn" men for dælen så meget tjener jeg jo altså heller ikke ....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #13 Dato: 04 August , 2011, 10:47 »
Hej Wanda

For dig er det nok billigere at finde en mand...  ;D  ;D  ;D

Så kan han både arbejde, og supplere økonomien  :D

Og det allerbedste, sådan en må du skælde ud  ;)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 August , 2011, 12:16 »
En mand!!!!????? har ellers lige fået en hund mere, syntes det burde kunne gøre det :D MEn ok, han suplerer ikke så meget til økonomien ;)

Jamen så find mig en mand :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.