Han har virkelig opnået det han ville med denne dybt tragiske massakre.Så mange liv og så megen sorg, stakkels, stakkels pårørende, det værst tænkelige er at miste et barn og så under sådan en hændelse.
Den måde vi behandler virkelige forbydere er jo i sig selv ikke en straf. Lur mig, om ikke han under sin fængselsstraf udgiver en bog, får en yderligere uddannelse o.s.v.Forhåbentlig bliver der som Lene J siger en særstraf til ham, så han aldrig kan sætte sine ben ude i samfundet.
Desværre tror jeg, at det ligger og ulmer mange flere steder end vi aner og nu er der båret ved til bålet.
Jeg har de sidste par dage læst med på nogle blogs og er rimeligt rystet over almindelige folks bemærkninger om deres medmennesker, blot fordi de tilhører et andet parti end dem selv.Det der især har slået mig er den nedladenhed der hersker over for den uudannede medborger.Det ligger i mange bemærkninger, at de er dumme som snot og ikke kan tillade sig at forholde sig til, hvordan et land skal styres. De bliver kaldt for alverdens grimme ting.
Tinget består i dag kun af mennesker, der aldrig har været ude i det virkelige liv, aldrig har rpøvet at mangle noget og mange af dem sidder der fordi det gjorde deres far eller mor.
Man glemmer fuldstændigt, at disse medborgere, i hvert fald den ældre del af dem, slet ikke havde de samme uddanelsesmuligheder som der er i dag, sagt kort, de måtte selv betale, kunne de ikke det måtte de undvære eller arbejde ved siden af. De har været med til at skabe og nu får de takken, tredierangsborgere der intet er værd.
Landsbytosser, hjemmehjælpere, pensionister o.s.v. rangerer åbenbart nede i et niveau, der ikke beretter til at have en mening, altså lytter man ikke til dem. Kun de højtuddannede kan have en ordentlig indstilling, hvis man lytter til nogle af disse såkaldte klogere hoveder, men der er altså noget galt i systemet, når en mand kan få et års fængsel for at sælge ulovlige hundehvalpe, mens en narkosesygeplejerske kun får en bøde for, at tilsidesætte regler og forvolde et menneskes død.
Det samme gælder læger, dyrlæger, bankdirektører, o.s.v., de fleste slipper for, at stå til ansvar for deres ugerninger, mens lille fru Hansen nok skal få så hatten passer, om ikke andet kan man fratage hende retten til at have høns

, eller smide hende bagerst i køen når det gælder hospitalsindlæggelse
Alle disse misforhold kan i en syg hjerne udløse meget dramatiske ting og et ønske om at ændre det.
Der er kommet noget meget hadefuldt i folks indstilling til andre og noget tyder på, at vi skal forvente, at det bliver værre endnu for vi har fået et anmeldesamfund og tonen er rå, så den rammer. Hvem ved, måske direkte ind i en syg hjerne.
VH Gunni.