Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tragedien i Norge  (Læst 1308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Tragedien i Norge
« Dato: 24 Juli , 2011, 21:36 »
I dyb medfølelse med alle ofrene i norge, tænder jeg et lys og mit profilbillede er midlertidigt skiftet ud med det norske flag  :'(

3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Tragedien i Norge
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2011, 21:45 »
Jeg tror vi er mange der føler med vore naboer i Norge i disse dage.
Jeg har norsk chef, arbejder for et delvist norsk firma og har meget med Norge og nordmænd at gøre i mit daglige arbejde.
Så jeg føler stor sympati med det norske folk i denne svære tid.
Mere meningsløs handling skal man lede længe efter.
Desværre er gerningsmanden nok 'normal' så han ender med en tidsbegrænset straf (21 år max), så han kan være på fri fod igen senest som 53 årig med mulighed for at gentage 'bedriften'.

Måske han ikke skulle have været 'pågrebet', men blot død i kamp. Som tilfældet feks er ved langt de fleste flykapringer.
Mvh
Erik Andersen

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2011, 22:34 »
ja - jeg giver dig helt ret i at det havde været bedre hvis han havde taget sit eget liv. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2011, 22:36 »
Ja,Erik. Jeg kan ikke tro at det Amerikanske politi ville fange ham levende. Denne mand er saa forvrengt i sine opfatninger, at han trolig ser frem til en stor retsag?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2011, 23:08 »
Thorleif.

Jeg er lidt bange for at du har ret. Han ser sikkert frem til sine '15 minutes of fame'. At han har forvrængede opfatninger af rigtigt og forkert kan der næppe herske tvivl om. Egentlig 'syg' er han næppe, da han tilsyneladende har brugt ganske lang tid på at planlægge sine handlinger, mens han, igen tilsyneladende, har opretholdt et ganske normalt liv, med kontakt til mange andre mennesker.

Jeg ville ikke have problemer med et 'fingeret' flugtforsøg, hvor politiet uheldigvis kom til at dræbe ham.

Og nu er der sikkert ramaskrig og jeg får på nakken for at skrive sådant. Men før nogen kaster sig over tastaturet så tænk lige over hvilke bestialske handlinger denne unge mand har foretaget sig. Og hvilke begrænsninger vore humane og retfærdige systemer sætter for at forhindre den slags handlinger, og især for gentagelse af den slags handlinger.

Lad os antage at han erklæres 'ikke psykisk syg', som alt tyder på lige nu. Lad os videre antage at han får maksimal straf, 21 års fængsel. Han er jo snu som få, så han opfører sig eksemplarisk i fængslet, og kommer derfor, måske ud før tid. Lad os antage at han kommer ud efter 15 år. Som 47 årig. Han forholder sig roligt og eksemplarisk i 5 år herefter, og alle begynder at miste interessen for hans gøren og laden.

Så i en alder af ca 52 år vil han kunne gentage sine 'bedrifter'.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Juli , 2011, 08:15 »
@ Erik : et fingeret flugtforsøg er en mild ting i forhold til det min mand har i tankerne for det uhyre  >:(

Jeg håber ikke han får lov til at bære uniform og have åbne døre ved det første retsmøde i dag, for så har han vundet det første slag efter min mening. Jeg håber han bliver erklæret en form for sindsyg, når man tænker på at han har planlagt det i 9 år, og har brugt dum-dum kugler til at henrette de unge.

0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 25 Juli , 2011, 08:35 »
Jeg håber ikke han får lov til at bære uniform og have åbne døre ved det første retsmøde i dag, for så har han vundet det første slag efter min mening. Jeg håber han bliver erklæret en form for sindsyg, når man tænker på at han har planlagt det i 9 år, og har brugt dum-dum kugler til at henrette de unge.

Helt enig. Den mand skal have frataget enhver rettighed.

Forfærdeligt at der kan være så meget ondskab og kynisme gemt i et enkelt menneske. Mon ikke de kan lave en særstraf til ham? Jeg mener at Peter Lundin ikke kan løslades, selv om man normalt kommer ud efter 20 år på en "livstidsdom". Jeg nægter at tro, at den galning nogensinde kommer på fri fod igen.

Lad manden rådne op i et fængsel. Lam ham ikke få adgang til computer og internet. Forbyd ham besøg og lade ham sidde alene, så han ikke får mulighed for at sprede sin syge propaganda. Lad ham blive gemt og glemt.

Nazisterne herhjemme er jo også gået helt i selvsving og jubler over udåden: http://redox.dk/spip.php?article1152 Simpelthen usmageligt, usømmeligt og meget, meget trist!

Jeg har vist min støtte til Norge ved at tilføje det norske flag til mit profilbillede på FB.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

thorleif

• Gæst
« Svar #7 Dato: 25 Juli , 2011, 09:20 »
Det burde nog vaere slig, at naar man skyder et annet menneske, saa har man automatisk tabt alle sine rettigheder. En retferdig dom, ja, men "Menneskelige" rettigheder, nej.

GKV

• Gæst
« Svar #8 Dato: 25 Juli , 2011, 09:23 »
Han har virkelig opnået det han ville med denne dybt tragiske massakre.Så mange liv og så megen sorg, stakkels, stakkels pårørende, det værst tænkelige er at miste et barn og så under sådan en hændelse.

Den måde vi behandler virkelige forbydere er jo i sig selv ikke en straf. Lur mig, om ikke han under sin fængselsstraf udgiver en bog, får en yderligere uddannelse o.s.v.Forhåbentlig bliver der som Lene J siger en særstraf til ham, så han aldrig kan sætte sine ben ude i samfundet.

Desværre tror jeg, at det ligger og ulmer mange flere steder end vi aner og nu er der båret ved til bålet.

Jeg har de sidste par dage læst med på nogle blogs og er rimeligt rystet over almindelige folks bemærkninger om deres medmennesker, blot fordi de tilhører et andet parti end dem selv.Det der især har slået mig er den nedladenhed der hersker over for den uudannede medborger.Det ligger i mange bemærkninger, at de er dumme som snot og ikke kan tillade sig at forholde sig til, hvordan et land skal styres. De bliver kaldt for alverdens grimme ting.

Tinget består i dag kun af mennesker, der aldrig har været ude i det virkelige liv, aldrig har rpøvet at mangle noget og mange af dem sidder der fordi det gjorde deres far eller mor.

Man glemmer fuldstændigt, at disse medborgere, i hvert fald den ældre del af dem, slet ikke havde de samme uddanelsesmuligheder som der er i dag, sagt kort, de måtte selv betale, kunne de ikke det måtte de undvære eller arbejde ved siden af. De har været med til at skabe og nu får de takken, tredierangsborgere der intet er værd.

Landsbytosser, hjemmehjælpere, pensionister o.s.v. rangerer åbenbart nede i et niveau, der ikke beretter til at have en mening, altså lytter man ikke til dem. Kun de højtuddannede kan have en ordentlig indstilling, hvis man lytter til nogle af disse såkaldte klogere hoveder, men der er altså noget galt i systemet, når en mand kan få et års fængsel for at sælge ulovlige hundehvalpe, mens en narkosesygeplejerske kun får en bøde for, at tilsidesætte regler og forvolde et menneskes død.

Det samme gælder læger, dyrlæger, bankdirektører, o.s.v., de fleste slipper for, at stå til ansvar for deres ugerninger, mens lille fru Hansen nok skal få så hatten passer, om ikke andet kan man fratage hende retten til at have høns ::), eller smide hende bagerst i køen når det gælder hospitalsindlæggelse

Alle disse misforhold kan i en syg hjerne udløse meget dramatiske ting og et ønske om at ændre det.

Der er kommet noget meget hadefuldt i folks indstilling til andre og noget tyder på, at vi skal forvente, at det bliver værre endnu for vi har fået et anmeldesamfund og tonen er rå, så den rammer. Hvem ved, måske direkte ind i en syg hjerne.

VH Gunni.

smilla25

• Gæst
« Svar #9 Dato: 25 Juli , 2011, 10:25 »
Det er helt forfærdeligt det der er sket i Oslo og på Utøya... Jeg er selv halvt norsk og er født og opvokset i Oslo, og det gør virkelig ondt at se alle de ødelæggelser og ofre....  :'(
Alle mine tanker går til ofrene og de pårørende....

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Juli , 2011, 12:27 »
Mine tanker går i disse dage også til Norge. Jeg synes ligesom jer andre at det der er sket er dybt tragisk.
Samtidig sidder jeg med en enorm undren over hvordan det kan være at så mange mennesker har så svært ved at tackle at folk ikke deler samme meninger som dem selv. Hvordan kan "almindelige" mennesker føle sig så højt hævet over andre at de føler sig nødsaget til at slå andre mennesker ihjel for at tydeliggøre deres mening.
Den adfærd virker virker, for mig at se, meget infantil. Forskellen er blot at når småbørn føler sig forurettede så vælger de at slå eller skrige, hvor voksne mennesker desværre har adgang til helt andre metoder (læs: bomber, våben o.l)
ubeskrivelig ufattelig hændelse  :'(
Hilsen
Tine -der helt klart mener at uanset hvilket type fanatisme der er tale om er det aldrig godt