Jeg opdagede til min store skræk, at min ene dværg Barnefelder (pt 4uger gl) for 4 dage siden havde fået en meget hævet og betændt nakke. Den er først lige ved at udvikle fjer i det område, og derfor havde jeg ikke rigtig set det! Det er meget tykt, ømt, fjerudviklingen er nærmest sat ud, den er også blevet tyk ned af halsen, og det ser ikke godt ud. Igår så det ud som om, at der var kommet betændelse ud, og der havde dannet sig en fin skorpe - i morges var der igen kradset hul i, og det så ikke for godt ud

Er der nogen, der uden at have set et billede af det, ved hvad det kunne være?
Det skal siges, at den er ret frisk og livlig. Den går inde i værkstedet lige nu og var ved at blive klar til udslusningsburet udenfor, men ville vente lidt pga vejret plus at den ene anden kylling, som den går med, er lidt mere bagud i fjerudviklingen. Jeg tænkte også, at den stakkels kylling måske havde sat fast i noget, men det kan den umuligt have gjort - der er ikke noget at sidde fast i!
Billede kommer senere.. Jeg vil så nødigt skulle aflive, da den kun går sammen med én anden kylling