Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny bog.. og andet læsestof  (Læst 919 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maddy

• Passiv bruger
Ny bog.. og andet læsestof
« Dato: 23 Juli , 2011, 21:44 »
Hejsa i hønsehuset.

Da jeg pt. er bosiddende i England, tænkte jeg at jeg ville se hvad den lokale boghandler havde af hønsebøger...

Dette resulterede i at jeg kom hjem med en Haynes chicken manual!?! :o
Jeg har ellers altid troet at Haynes bøger kun handlede om motorer, men der tog jeg fejl. /o

Den lokale bladkiosk afslørede også nye og spændende tidsskrifter:

- Country smallholding, et magasin om selvforsyning i en skala hvor alle kan være med.

- Homefarmer, som bla. indeholder artikler om hvordan du kan skære ned på omkostningerne ved at producere dine egne madvarer, hvordan man laver vin og hvordan man holder vagtler, altså et godt all around blad.

- Practical poultry, bladet om at holde fjerkræ.

Jeg kan ikke sige andet end: Fantastisk !! Åhh hvor jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark og få omsat nogle af alle de gode ideer! ;D

Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Ny bog.. og andet læsestof
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2011, 21:46 »
Det lyder spændende  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juli , 2011, 22:34 »
Skønt at få fingrene i. Mon de kan bestilles til DK ?
Da jeg mellemlandede i London købte jeg også et Country living blad med den ene gode hønse artikel efter den anden. For ikke at nævne de idylliske billeder. Turen hjem til Cph var jeg travlt optaget og meget stille.

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juli , 2011, 22:47 »
Jeg tror sagtens at bladene kan bestilles via nettet, men er ikke sikker på at jeg må linke direkte til deres hjemmesider.
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 23 Juli , 2011, 22:50 »
Hmmm.

Og hvad skal man bruge alle disse dyre magasiner/blade til når man har adgang til et Forum som kan svare på 10x flere spørgsmål end nogen artikel i et magasin, uanset hvor detaljeret den ellers måtte være, nogensinde vil kunne belyse.

Ææælsker Forum. Har man et spørgsmål, skal man ikke sidde og lede et hav af magasiner igennem for, måske, at finde et tilnærmelsesvist svar. Her er kontant afregning, næsten øjeblikkeligt.

Kald mig bare lyseslukker. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Juli , 2011, 22:58 »
Pilegaarden: Lyseslukker  ;)

Nej, men jeg er helt ny i hønseverdenen, jeg har ikke engang nogen høns endnu, så det er svært for mig at stille spørgsmål, for jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spørge om.
Bøger og blade er gode, for der er en masse info som jeg kan bruge, og derfra stille spørgsmål om hvordan dit og hvordan dat   !k !k !k

Men bare rolig, når jeg engang kommer hjem og får høns, så slipper i ikke for 10.000 spørgsmål fra mig ;D
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 23 Juli , 2011, 23:30 »
Nej, men jeg er helt ny i hønseverdenen, jeg har ikke engang nogen høns endnu, så det er svært for mig at stille spørgsmål, for jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spørge om.

Hej Maddy.

Nu vil jeg være lidt ond (direkte, men ikke personlig).

Tror du at du er den første i denne situation?

Det er du selvfølgelig ikke. Alle er startet et sted og fra bunden.

Jeg er heller ikke imod at bruge penge på faglitteratur/magasiner. Har faktisk selv gjort det en del tidligere inden for andre interesseområder .

Det eneste jeg ønsker at gøre opmærksom på er at du er en del af et fællesskab (Forum) som sidder inde med mere viden end du formentlig vil kunne finde i nogen bog/magasin, og der sidder ganske mange herude som er parate til at hjælpe dig med hvad du end måtte have af spørgsmål. Og med kort responstid.

Mht til spørgsmål vil jeg tro at alle tænkeligt relevante spørgsmål allerede har været stillet her på Forum, og sikkert mere end én gang, så du vil sikkert kunne finde dem ved at kigge i eksisterende tråde eller ved at bruge søgefunktionen. Men en forudsætning er selvfølgelig at man ved hvad man ønsker at spørge om, som du selv skriver.

Men skyd løs med spørgsmål når du føler dig klar. Vi er parate til at hjælpe efter bedste evne.
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 24 Juli , 2011, 01:49 »
Jeg synes nu det er meget smart med en bog eller et blad der kan give en de grundlæggende oplysninger inden man kaster sig ud i dyrehold. Så undgår man en masse begynderfejl. Og ja, Forum giver svar på meget, men undskyld mig. Jeg synes nu det er nemmere at læse en bog end at sidde og rode rundt herinde for at finde de oplysninger man skal bruge til at starte med. Senere er der mange spørgsmål som man hurtigere får svar på herinde, men ikke som begynder-grundoplysninger. Man skal jo vide hvad man skal lede efter først. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Juli , 2011, 05:42 »

Jeg har ikke offeret en øre på bøger om høns ;) kun brugt DFF /o er stadigvæk ikke udlært, og det bliver man vel aldrig. Har lært en masse herinde, ved bare at være " fluen " på væggen.
Som Erik siger, man kan få svar på " næsten " alt herinde, og de søde mennesker herinde er hurtige på knapperne ;)
Men der er vi jo vidt forskellige i hvordan vi lærer bedst.
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 24 Juli , 2011, 08:16 »
Udlært bliver man ALDRIG - kun klogere. ;)

Jeg må tilstå at jeg ELSKER bøger om høns, især de gamle, som tit og ofte er meget mere uddybende end de nye er.

Endvidere har jeg desværre set mange fejl oversættelse i den nye bøger. Især med farver og racebetegnelser  /d

På denne her side : http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/10029050 kan der ses forskellige bøger, som jeg synes er gode.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 24 Juli , 2011, 09:48 »
Der er mange af de gamle boeger om fjerkrae der er vel verd al lese. Hvids andre synes det samme kan de jo kikke her: http://www.collectaprint.co.uk/poultry.htm

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Juli , 2011, 15:47 »

Og hvad skal man bruge alle disse dyre magasiner/blade til når man har adgang til et Forum som kan svare på 10x flere spørgsmål end nogen artikel i et magasin, uanset hvor detaljeret den ellers måtte være, nogensinde vil kunne belyse.

Meget simpelt - Inspiration :)

Det er så pokkers svært at stille et spørgsmål man ikke ved man vil have et svar på :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 24 Juli , 2011, 16:00 »
Jeg har flere bøger om høns på hylden, fuldstændig liste kan ses på min hønsehjemmeside.
Men én jeg især er glad for er af Gail Damerow: The Chicken Health Handbook, som kan ses her, det er ganske enkelt en guldgrube af viden. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk