Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fladruger fra Hemel  (Læst 2977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Fladruger fra Hemel
« Dato: 22 Juli , 2011, 13:53 »
Jeg har jo en stor træ rugemaskine fra america..og den er jo ret svær at få fyldt op ad en omgang. Så jeg har tænkt på at få fat i en klækker, som jeg så bare kan putte de klækkeklare æg over i hen ad vejen.
Jeg har kig på en fladrugemaskine uden vender fra Hemel..den er i skumplast(hedder det vist)til ca. 65 æg. Er det en god maskine at købe som klækker eller skal jeg købe en bedre model? Den kan vist også fås med vender, som man så bare kan pille ud af maskinen.
prisen for den uden vender er omkring 703 kr..billigere kan det vist ikke gøres..men er den god nok?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Kaffka

• Bruger
Sv: Fladruger fra Hemel
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2011, 14:55 »
Brinsea Hatchmaker skulle jo være rigtig gode men koster noget mere. F.eks. koster en Hatchmaker til 36 æg ca. 180 pund hvilke er en smule over det dobbelte - men kvaliteten er sikkert også derefter - altså bedre.

Har du stadig din Octagon 48 og er du tilfreds med den? Den kunne vel bruges til at klække i?
Mvh

Claus

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Fladruger fra Hemel
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2011, 15:13 »
ja octagon er et godt mærke..jeg har stadig min octagon 48..der kan være ca. 43 æg til klækning i den..der er nogle gange mere end 43 æg til klækning..overvejer lidt at sælge octagon maskinen og købe en ordentlig klækker, det får jeg vist mest ud af..

Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.