Hej Lasse
Jeg har prøvet Isa Brown / Warren ( Samme høne )
Uden den store success.... Samme erfaring fik jeg fra en Proff ægproducent, som gladeligt forærede mig 20 af sine høner, efter Mikkel Ræv havde ryddet min hønsegård....
Nu har jeg Rød Lohmann, som fungerer ganske godt... Men det ser ud til, at de bliver relativt hurtigt gamle... Men OK... Nu er det kun tredie hold, jeg har gang i.... Så det vil sige, de ældste er lige omkring 2 år nu, og er tjenlige til udskiftning....
Så skal jeg vælge en race, bliver det en der kaldes lohmann / Silver...
Eller Hvid Lohmann, eller også Silver...
Nogle vil ryste på hovedet over dette... Men den første gang jeg købte høns, ( Aflagte ) Hvilket betyder at det var høns, som ægproducenten skiftede, på grund af alder... ( Ca 1 år ) Der var begge, stadig rimeligt produktive... Og begge, ganske sejglivede...
Silver var en meget strunk, meget hvid høne, med en fantastisk flot holdning... Der var ikke ret meget høne i dem, men de lagde store flotte, og meget hvide æg...
Når nogen vil ryste på hovedet, skyldes det, at mange påstår, at det er Lohmann'en der kaldes Lohmann / Silver... Men de er meget meget nemme at se forskel på... Som sagt, Silver har en holdning, der er en Dronning værdig... Slank og spinkel, med halen direkte op mod skyerne. En Rigtigt flot høne... og som sagt, meget hvid... Den var en oplagt kandidat til " Der er Rinso til forskel " reklamen

Men lohmann / Silver, og Silver... klarer at blive op til flere år gamle, og stadig lægge rimeligt med æg.... Som sagt, alle dem jeg har haft af dem, havde en fortid som skrabebesætning, som nu skulle udskiftes..
Og de var stadig, gode æglæggere...
Mod F.eks Rød Lohmann som jeg har nu, tilsyneladende er klar til udskiftning, her som 2 årige. Men ellers har de gjort det rimeligt godt.
M.V.H....Benny..