Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hård modtagelse  (Læst 2718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Poul Harkjær

• Passiv bruger
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien Harkjær
hård modtagelse
« Dato: 21 Juli , 2011, 17:05 »
Hej
Jeg har lige hentet en stor hvid silkehøne kylling, til min samling. Men den får godt nok en hård medfart.
Hanen springer på den og hakker, så fjerene flyver.
Lidt senere er hanen der igen, denne gang, nøjes den med "venskabeligt" at pille og nusse den lidt i fjerene.
Så går der lidt tid, så er hanen på nakken af den igen så fjerene flyver.
De andre høns jager den også væk, men kun med et enkelt hak, de forfølger hende ikke.

Hvad gør i andre hvis I skal have en ny beboer i flokken?
1.2 store silkehøns
0.4 Islandske landnamshøns
0.1 Islandsk fårehund

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: hård modtagelse
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2011, 17:15 »
forsøg så vidt muligt at få 2høns ad gangen så de lissom har deres egen lille flok. Hvis ikke det arter sig må du jo skille dem ad med hegn så de kan vænne sig til hinanden igennem det
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2011, 17:16 »

Hvad gør i andre hvis I skal have en ny beboer i flokken?
(Image removed from quote.)

Sørge for ALTID at sætte mindst to nye beboere ind sammen. Din nye silke får en hård tid
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline egely41

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Juli , 2011, 17:22 »
Hej.
Jeg har prøvet præcis det samme og kunne ikke introducere en enkelt fremmed i min flok. Det dér med at introducere den i mørke virkede ikke (kun indtil solen stod op og de andre opdagede at det var en "fremmed"). Den blev groft sagt jagtet og det blev værre og værre, efter et par dage måtte den slet ikke komme ind i huset.  Efter 3 dage købte jeg nogle jævnaldrende kyllinger så de var nogle sykker der kunne putte og holde sammen. Jeg holdt den "gamle" flok inde indtil om eftermiddagen så den nye flok havde hele morgen/formiddag i hønsegården alene og kunne lære den at kende og lære flugt ruterne. De 2 flokke var kun sammen om eftermidagen i den første uges tid. Jeg lagde nogle store grene som de kunne løbe under/rundt om ifm flugt og holdt øje med dem og råbte af den gamle flok når der blev hakket. Efter en uge havde de fundet en rangorden.
Camilla.

Offline Poul Harkjær

• Passiv bruger
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien Harkjær
« Svar #4 Dato: 21 Juli , 2011, 17:47 »
Ja jeg havde det nok på fornemmelsen, det der med 2 stk af gangen, men der var kun e´n høne.
Nå skaden er sket, jeg sprang fluks ud og lavede en afskærmning til det lille "pus".
Til aften, får hun og en anden kylling nogenlunde samme alder, en afdeling for sig selv og ligedan i hønsegården i morgen.
Så må det tage den tid det tager.
Men tak for hurtig respons
1.2 store silkehøns
0.4 Islandske landnamshøns
0.1 Islandsk fårehund

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 21 Juli , 2011, 18:22 »
Ja jeg havde det nok på fornemmelsen, det der med 2 stk af gangen, men der var kun e´n høne.
Nå skaden er sket, jeg sprang fluks ud og lavede en afskærmning til det lille "pus".
Til aften, får hun og en anden kylling nogenlunde samme alder, en afdeling for sig selv og ligedan i hønsegården i morgen.
Så må det tage den tid det tager.
Men tak for hurtig respons

Det lyder godt Poul...nu får din nye silke en ven, så skal det nok gå, når de to har lært hinanden at kende.

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2011, 07:41 »
JA, det var så den erfaring, Poul, held og lykke med projektet *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk