Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fasaner og høns  (Læst 506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Fasaner og høns
« Dato: 20 Juli , 2011, 17:37 »
Nu har jeg fået mig en ekstra lille ven, og det er mægtig hyggeligt, men han er nu noget nærtagende.
Den gamle fasan der går i min have, har fundet ud af at her pt. ikke er nogen hane, så nu går han og gør kur til mine unge høner, og siger madlyd til mit kyllingebur.

Det er jo alt sammen meget sjovt, men nu har han besluttet at min gamle skruk der har slået sig ned i samme hus som de unger æglæggere han mener han skal ha', og det passer ham ikke.
Hver gang hun viser sig udenfor på plænen, og går og pludre til de store kyllinger, så fare han i hovedet på hende.
I går måtte jeg ud og skille dem ad, og fjererne fløj fra både fasan og hønen som væltede og blev noget rystet.
I går aftes satte et par af de unge hvide sig så til natten på hegnet i stedet for i huset, så nu bekymre jeg mig jo om han kan finde på at liste af med mine æglæggere, der skal forsyne mig med æg til vinter, men jeg ved ikke nok om fasaner til at vide om han kan finder på det.

Han går omkring som om han bare høre til her, han er her om morgenen når jeg kommer ud, og han venter på mad sammen med hønsene, og er ikke specielt bekymret for mig, dog trækker han sig når jeg går efter ham, men ikke flugt..
Kun da han gik ind på gårdspladsen for at spise med de voksne orpington høner blev det for meget for Hubert hønsehund, og han måtte tage flugten over hegnet til have...

Skal jeg spise ham eller lade ham gå, og kan det blive til ballade med en evt ung ny hane ??

« Senest Redigeret: 20 Juli , 2011, 17:39 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fasaner og høns
« Svar #1 Dato: 20 Juli , 2011, 18:45 »
Hi hi. Det ser ud som om han har "mickey Mouse-ører" på det øverste billede. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2011, 19:16 »
Hvor er det sjovt :D han har udset sig dine unge høner til sit nye harem.

Jeg tror da nok, at jeg selv ville være noget bekymret, om han stikker af med pigerne, når han mener, de er gamle nok. En ny måde at miste høns på..... men jeg ved heller ikke noget om fasan adfærd.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 20 Juli , 2011, 19:33 »
ha ha Henriette, han har øretufser der kan gøre en hver araucana misundelig, og han stritter med dem jo mere opmærksom han er.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2011, 06:45 »
Vi har også fasaner i have, men jeg har aldrig oplevet, at de fraterniserer med hønsene. Hos os lever de parallelle liv, uden i øvrigt at tage notits af hinanden.
Men med hans adfærd ville jeg nok være lidt på mærkerne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk