jeg har bosch mum'en, som også er med i den der test, der bliver linket til. Jeg synes den er god og stærk, men der kan ikke købes ligeså meget tilbehør til den som til fx Kenwood Major, som jeg nok ville have, hvis jeg skulle gøre det om - i hvert fald indtil jeg så denne test. Jeg oplever, at røreskålen på 6 liter er for lille, men hvor tit skal du selv lave dobbeltportion af store kager? Og så synes jeg ikke der bliver rørt/pisket til bunds. Jeg ved ikke om dette er et generelt problem, men når jeg laver kagedej, f.eks., sidder der altid en ½ cm. i en cirkel v. bunden som ikke er blevet blandet med, hvilket er møgirriterende. Til gengæld er den superdejlig, når jeg hakker grønt, laver brød osv. Ønsker mig kødhakkeren til den, så skal der laves kylledeller!
min veninde, som har et supertrendy køkken, bruger maskinen til klistret brøddej o.lign. har en kitchenaid. Motoren er ikke helt ligeså stærk ved jeg, men til hendes forbrug er den SUPER.
Hvis du seriøst har et behov for en køkkenmaskine allerede når du flytter hjemmefra, kan det også være du skal overveje om den smule bordplads/skabsplads der ofte er i de lidt mindre "første hjem" skal bruges på sådan en kæmpetingest med tilbehør - der havde IKKE være plads til min i Valby-hummeret, det er helt sikkert!