Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Køkkenmaskine?  (Læst 1792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Køkkenmaskine?
« Dato: 19 Juli , 2011, 17:40 »
Vi står for at skulle på en tur til Tyskland imorgen, og jeg har længe godt ville købe en køkkenmaskine, fordi den nu engang er god at have til når jeg engang flytter hjemmefra, men er der nogen som har et godt råd til hvilken slags jeg skal købe?

Har nogle krav.
1) Det skal være af god kvalitet
2) Skal kunne hakke eksempelvis grøntsager, skal kunne blande en dej til en kage, skal kunne rive grøntsager, skal kunne blande forskellige ting sammen, skal kunne ælte en brøddej og må også meget gerne have en kødhakker indbygget, hvis det da kan fåes, ellers må jeg købe en kødhakker en anden gang ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Køkkenmaskine?
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2011, 17:44 »
Tag den med den kraftigste motor og som kan suppleres med tilbehør.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tommy1

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2011, 18:13 »
kenwood major det er en super all around køkkenmaskine
kan hakke, ælte, piske, røre, blende, skive, rive mm
ville ikke bytte min med andre maskiner.
mine gamle forældre har haft deres kenwood i 25 år og den køre stadig.
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2011, 18:14 »
Jeg har en Kenwood, som jeg er utrolig glad for, den kan klare alt, der fås oceaner af tilbehør. Jeg har haft den i mange, mange år.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2011, 18:46 »
Jeg er med på Kenwood Major holdet ;). Den kører og kører og kører. Vi bruger den til dej, og der er den suveræn (også selv om den røg på gulvet engang, så lå den bare på gulvet og æltede videre ::)) Vi har også en Braun multimaskine, og den er genial til alt der vedrører snitning og hakning i alle størrelser og formater, men den kan altså ikke ælte ordentligt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2011, 20:06 »
jeg "bager "på en kitchen aid... men skal lige grumle lidt hvor meget tilbehør den skal have... har hørt rigtigt godt om den.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2011, 20:15 »
Kendwood major  /o jep sådan en står også i mit køkken.
Super maskine, køre bare der ud af, også er der masser af tilbehør, som man kan ønske sig til jul og fødselsdag  ;)

Her er lige et par links, så du kan se hvad man kan få af tilbehør til kendwood

http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwood-tilbehoer-51c1.html

I dette link er der lidt flere ting, som ikke er i det andet.

http://www.kitchenone.dk/8-tilbehor

Og her er kan du se lidt om hvad den kan

http://www.youtube.com/watch?v=ikZEcvmJQLk
http://www.youtube.com/watch?v=vPRvY-dwa-Y&feature=grec_index

og til slut, så er der kommet ny kendwood på marked, som kan lave mad  :o .......... den koster så også 9.999,-  ;D
så den inde på kitchenone.dk.
« Senest Redigeret: 19 Juli , 2011, 20:44 Fra C. Kjær »
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 Juli , 2011, 00:31 »
Hvis min Assistent røremaskine går i stykker bliver det helt sikkert en Assistent igen, det er en rigtig arbejdshest der tåler at blive brugt  /o

http://politiken.dk/tjek/penge/pengetest/testhjemmet/ECE1219677/assistent-original-akm6120mw/

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 20 Juli , 2011, 06:23 »
Hvis min Assistent røremaskine går i stykker bliver det helt sikkert en Assistent igen, det er en rigtig arbejdshest der tåler at blive brugt  /o

http://politiken.dk/tjek/penge/pengetest/testhjemmet/ECE1219677/assistent-original-akm6120mw/
Tak for linket, det var interessant læsning.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #9 Dato: 20 Juli , 2011, 06:47 »
jeg har bosch mum'en, som også er med i den der test, der bliver linket til. Jeg synes den er god og stærk, men der kan ikke købes ligeså meget tilbehør til den som til fx Kenwood Major, som jeg nok ville have, hvis jeg skulle gøre det om - i hvert fald indtil jeg så denne test. Jeg oplever, at røreskålen på 6 liter er for lille, men hvor tit skal du selv lave dobbeltportion af store kager? Og så synes jeg ikke der bliver rørt/pisket til bunds. Jeg ved ikke om dette er et generelt problem, men når jeg laver kagedej, f.eks., sidder der altid en ½ cm. i en cirkel v. bunden som ikke er blevet blandet med, hvilket er møgirriterende. Til gengæld er den superdejlig, når jeg hakker grønt, laver brød osv. Ønsker mig kødhakkeren til den, så skal der laves kylledeller!

min veninde, som har et supertrendy køkken, bruger maskinen til klistret brøddej o.lign. har en kitchenaid. Motoren er ikke helt ligeså stærk ved jeg, men til hendes forbrug er den SUPER.

Hvis du seriøst har et behov for en køkkenmaskine allerede når du flytter hjemmefra, kan det også være du skal overveje om den smule bordplads/skabsplads der ofte er i de lidt mindre "første hjem" skal bruges på sådan en kæmpetingest med tilbehør - der havde IKKE være plads til min i Valby-hummeret, det er helt sikkert!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Anita B

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Juli , 2011, 07:46 »
Hej Julie
Hvis det er en Bosch Mum  86 du har, så kan du justere højden af piskeriset - det står i manualen  :)
Anita

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 20 Juli , 2011, 07:53 »
Jeg har en Kitchen Aid (det var en gave). Men hælder lidt mere til en Kenwood, sådan en har min mor og den har hun haft i rigtig mange år, det er også min fornemmelse at den kan tage større mængder end Kitchen Aid.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 20 Juli , 2011, 08:20 »
i har nok ret man skal vel overveje hvilke behov man har og hvor ofte laver man dobbelt portion...
spændende hvad Mikkel finder...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #13 Dato: 20 Juli , 2011, 08:42 »
Hej Julie
Hvis det er en Bosch Mum  86 du har, så kan du justere højden af piskeriset - det står i manualen  :)
Anita

/o tak, det skal helt sikkert lige afprøves, for det er da bare MØG irriterende.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 20 Juli , 2011, 08:51 »
Tusind tak for svar, nu ved jeg da hvad jeg skal gå efter. Efter at have kigget på jeres links og læst jeres svar, så hælder jeg mest til en Kenwood major. Jeg vil også hellere købe en allround med det samme i stedet for at skulle investere i en ny senere. Umiddelbart tror jeg ikke at plads bliver et problem, men mon ikke jeg nok finder ud af det, hvis pladsen bliver trang ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.