Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fremmelig hanekylling :-)  (Læst 1282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Fremmelig hanekylling :-)
« Dato: 17 Juli , 2011, 15:55 »
Som fortalt i en anden tråd, har vi slagtet vores "gamle" hane, Valde, idag.  :(
Så kunne man måske tro at der var blevet stille på matriklen, men nej - en af de danske land-hønse-hane-kyllinger har overtaget jobbet, ja, han startede faktisk i sidste uge, i en alder af 6 uger!  :o
Er det ikke en smule tidligt? Jeg har aldrig i mine mange år som hønseejer oplevet en så tidlig debut...
Det er ikke tale om mavekneb eller andre lidelser - han står og krummer hals på den helt rigtige måde, stritter lidt med halskraven, den smule der er, og galer op det bedste han har lært.  *f
Det ser altså sjovt ud.  :D
Ville det være klogt at vælge ham til dem videre avl - han må da bestemt være alfa-hannen?
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Fremmelig hanekylling :-)
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2011, 16:45 »
Slå lidt koldt vand i blodet og behold alle hanekyllinger lidt endnu. Jeg kunne forestille mig at sådan en hormonbombe ::) vil blive den, der jagter post- og avisbude samt måske ejeren ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Fremmelig hanekylling :-)
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2011, 20:17 »
Jeg har en enkelt gang haft en silke hane kylling på 7 uger der også galede. Jeg kiggede godt nok også lige en ekstra gang de første par gange jeg så det. Jeg har hverken før eller siden oplevet andre har galet i så tidlig en alder.
Jeg solgte den iøvrigt et par måneder senere så jeg ved ikke hvordan den blev som voksen.

Danny
Himlen bør altid være blå!