Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kirsebær - FYN!?!?!  (Læst 1145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
Kirsebær - FYN!?!?!
« Dato: 17 Juli , 2011, 00:31 »
Hej Alle Fynboer,
Kirsebærsæsonen er over os og jeg eeeeeeeeeeeeeelsker kirsebær/moreller... men jeg kender ikke nogen steder hvor man må/kan plukke selv - kan I hjælpe mig med en eller evt. flere adresser på Fyn og gerne så tæt på Middelfart som muligt... for skal køre til Fyn og vil da hellere bruge tiden på at plukke bær, end på at ligge og rasle på landevejen  ::)

hvad siger I?

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
Sv: Kirsebær - FYN!?!?!
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2011, 11:01 »
jeg hiver lige denne tråd op igen, da jeg håber at en af fynboerne kan komme med et bud :)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2011, 11:04 »
Jeg plukkede to store spande i går, men det var absolut sidste udkald, de er meeget modne og pga. regnen rådner de nu på træet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Juli , 2011, 11:17 »
Det er også ved at være slut med bær for denne omgang på mit fynske kirsebærtræ - og som Ina siger så bidrager regnen ikke i positiv retning desværre. Der ligger et pluk-selv sted uden for Otterup ca 20 km fra Odense - de har åbent fra 14-18. Vellinge Frugt hedder de - du kan evt ringe og høre hvordan det ser ud hos dem (Tlf 23276343).
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2011, 14:50 »
Og så er de rjo  ellers kirsebærfestival i Kerteminde... i denne weekend...

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2011, 18:06 »
Det er da for sent?
Mine kirsebær er spist, plukket og nærmest væk...
Tror næsten de startede for en lille måned siden ...

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2011, 22:48 »
1000 tak allesammen!... øj mand ... vi troede at det var BEGYNDELSEN på sæsonen... og så er det slutningen... jeg skal afsted i morgen... tak for tlf. nr... Otterup... der tager jeg hen ;) ... og plukker med arme og ben ;)
øøøhhh hvis man kan det ...*GG*
venlig hilsen
Grethe

1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 17 Juli , 2011, 23:23 »
Mit Stella kirsebærtræ i hønsegården bærer rigt i år (igen) og der er stadig mange bær på, men som andre også skriver er det ikke det bedste år for kirsebær. Jeg har også mange revnede eller rådne bær. Det er nok kun hvert 3. bær der er værd at spise. Men det kommer så hønsene til gode.  ;D
Mvh
Erik Andersen