Mens jeg stadig venter på enten, at mine dværgkochin går igang med at lægge æg eller, at jeg får taget mig sammen til at svinge øksen og får gjort en ende på mit p.t. sølle hønsehold

, er jeg blevet godt og grundigt forelsket i silkehøns
Jeg havde overvejet enten lutter eller dværgbrahma som afløsere for mine dværgkochin - det er jeg gået bort fra. På et tidspunkt for år tilbage havde jeg nogle hvide dværgsilker - deres udseende var jeg ikke vild med, så silkerne har overhovedet ikke været med i mine overvejelser, men idag var vi så på besøg hos noget familie og de har (fandt jeg ud af) bl.a. to skønne dværgsilkehøner - vildtfarvede tror jeg, de er eller noget "ikke-godkendt" farvemiks .... nøøøøjjjj, de er kære
Nu er der så overvejelser igang blandt andet gående på farven - vildtfarvede eller noget grå-blå-sort-agtigt, og skal det være dværg eller stor

Hvad tænker I, der har silkehøns? De store virker jo ikke umiddelbart som STORE høns

Og størrelsen af æg hos stor race svarer nogenlunde overens med, hvad jeg er vant til fra mine dværgkochin .... altså dengang jeg var så heldig , at jeg rent faktisk fik æg