Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bob White.  (Læst 849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Bob White.
« Dato: 16 Juli , 2011, 17:28 »
En god vagtelsæson nærmer sig sin afslutning.Jeg har i år lavet 54 vagtelkyllinger på 2 rugninger.De første 20 stk. er solgt.Jeg har det sidste døgn fået 34 kyllinger af 42 befrugtede æg.10 stk. var ubefrugtede.Det lader til at rugemaskinen,R-Com 20 Pro , virker helt perfekt.Den sidste rugning med 52 æg er lige gået igang.Så må vi se om pladsen slår til.Det gør den nok ikke.Bliver man "bidt" af fjerkræ , står den på udvidelser hele tiden. /o /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline alma

• Bruger
Sv: Bob White.
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2011, 00:08 »
Tillykke med de fine resultater, men det duer ikke gang på gang prøver i på at bevise overfor mig at det må være den næste rugemaskine jeg må eje ;0)
Malene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2011, 07:17 »
Dejligt for dig, Leif /o
Jeg har aldrig prøvet at ruge bobwhite i rugemaskine, kun ladet forældrene ruge. Da først jeg fik sporet mig ind på kravene til omgivelserne samt fødebehovene til ungerne, var det en rigtig stor oplevelse og med 100 % klækning :D . Jeg havde dem i hvid. Jeg regner med, at jeg vil have bobwhite igen en gang efter vores flytning, men vi skal først lige på plads osv.
Hvordan er din overlevelsesprocent for kyllingerne?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #3 Dato: 17 Juli , 2011, 10:19 »
Hej Marianne.
Overlevelsesprocenten var for lav første gang.Da døde 10 kyllinger af 30.Denne gang er der indtil videre død 1 af 34.Befrugtningsprocenten er dog stadig for lav.Ca. 63% men så længe der er æg nok,har det ikke den store betydning,da jeg jo ikke skal lave flere hundrede kyllinger. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2011, 11:04 »
Bjarne har jo "forsket" en del i opdræt af bobwhite kyllinger, der er maskinudruget, han mener, det er vigtigt, at de ikke har lys hele tiden, da det kan betyde, at de dør af stress.
Nå ja, jeg havde faktisk også rigtig god befrugtning, så vidt jeg husker var der 15 der klækkede ud af 17. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2011, 11:16 »
For ca. 10 år siden rugede jeg rigtig mange Franske og Japanske vagtler ud.Det var dengang fine resultater og jeg har aldrig været ude for at dyrene har været stressede p.g.a. lys hele døgnet.Jeg ved godt at Bobberne er en del mere vanskelige men de er helt rolige og opfører sig ikke som om de er stressede.Jeg har vinduet i kyllingevarmeren dækket af så kyllingerne ikke får indtryk udefra med deraf følgende stress.Jeg åbner så gradvis for udsyn efter 1-2 uger.
Hilsen Leif
Kanariefugle.