Ja, så er jeg tilbage på pinden igen, efter 14 dage i sydens sol
Imellemtiden har min skønne Orpington sørget for at ruge og ruge, 4 dage inden klækning blev hun træt af det og forlod reden

(fik info fra min hønse-passer via sms) heldigvis besluttede en af de andre damer sig for at overtage tjansen og rugede så videre.. pyha.. troede lige min 1 omgang kyllinger gik i vasken der

præcis på 21 dagen begyndte æggene at klække - ialt kom der 8 kyllnger ud af 12 æg, desværre er 4 gået til da jeg kommer hjem (de er da halvanden uge gamle) min hønse-passer har passet damerne og kyllinger til UG, så intet at klage over der.. de er rigtig blevet forkælet

Nu har jeg så 3 sorte og 1 brun kyllng tilbage - og gud hvor er de skønne. Mor er også en rigtig god mor, meget bestemt men passer dem bare så godt!
de går sammen med mor i en del af hønsehuset. jeg har lavet et lavt hegn som mor kan hoppe over, det fungerer fint - hun bevogter hullet til huset når de andre er ude

jeg har haft dem alle ude i hønsegården, overvåget af mig - det gik fint. Hvornår er de store nok til at være sådan rigtig med ude? de er nu knap 3 uger gamle men har jo ingen fjer endnu.. tænker på regnbyger og blæst.. det ser ud til at mor gerne vil have dem med ud, men de kan ikke selv komme ud endnu, ved egen hjælp altså.
billeder kommer senere - skal lige gennemskue det her med størrelsen på billedet og indsættelse