Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Store æg med 2 blommer  (Læst 5519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alexander Patrick Harholt

• Passiv bruger
Store æg med 2 blommer
« Dato: 14 Juli , 2011, 06:59 »
Jeg får ofte et æg om dagen af en stor sort austrlorps på ca 105 gr, og jeg har en høne der har lagt sig skruk, men ville egentlig høre om det er muligt at prøve udrugning af de store æg, og vil der nogensinde komme noget ud af det? vil en komme ud eller begge kyllinger komme ud? Alle mine æg er 95 befrugtede men har aldrig prøvet at udruge de dobbelte æg
Hilsen

Alexander

Hvid La Fléche

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Store æg med 2 blommer
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2011, 07:26 »
Velkommen på forum, Alexander :D
Vi har sommetider diskuteret tvillinger her på forum, og det kan faktisk lade sig gøre, se her:
http://www.youtube.com/watch?v=S1ZeEY-kt7A
og
http://www.youtube.com/watch?v=nuJPNAfuG3s&feature=related
Jeg tror, hun mister den ene kylling i anden film, fordi hun piller for tidligt.
Der er lige en her på forum, der fik tvilling-kyllinger, men så vidt jeg husker var de meget små og klarede den desværre ikke.
Ret mig hvis jeg husker forkert  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2011, 09:40 »
Sandsynligheden for at tvillingeæggene ikke klarer den er temmelig stor. De fleste bliver ikke til noget, men du kan da give din høne nogle almindelige æg og så et enkelt eller to af de store. Bare så hun ikke skal ruge i 3 uger helt forgæves på ene tvillingeæg.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2011, 21:49 »
Jeg læste i en gammel avis, at der var blevet udruget nogle gæslinger på Kokkedal slot, og der var blevet en mere end der var æg. Der havde været et æg med 2 blommer.
JMO

Offline Rakosi

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2011, 21:53 »
Har en bekendt der gør det jævnligt, men mange gange er kyllingerne ekstra små, og kræver separat pleje et stykke tid. Men det er fantastisk at se et æg knække med to kyller i  <L
1,1,1 gule silkehøns
0,0,4 hvide silkehøns
0.4,7 australops
0.1 "blanding"
1,1,4 siameser dværg silke