Hej allesammen.
Jeg skriver, fordi jeg er blevet bidt af at holde høns, og det er formentlig uhelbredeligt

I hvert fald går jeg og overvejer, om jeg skulle få nogle flere. Pt. har jeg 6 høner, og jeg tænker på måske at få yderligere 6. Jeg bor i et parcelhuskvarter i Odense N, og på Odense Kommunes hjemmeside står der følgende om hønsehold: "Det anbefales at holde højst 8 høns (incl. kyllinger og hane)". Men hvad betyder det, at kommunen 'anbefaler' noget?
Mine 6 høns har ikke givet anledning til tvister med naboerne. Den eneste af mine naboer, der siger, hun ind i mellem kan høre hønsene, synes bare, det er hyggeligt. Jeg er selv blevet overrasket over, hvor lidt høns larmer. Mine undulaters støvniveau er jo langt højere (og det har aldrig fået nogen til at klage).
Hvis jeg udvider, så min flok bliver på 12 høner, vil det så betyde, at kommunen kan tvinge mig til at nedbringe antallet til 8, som de 'anbefaler'? Eller vil de kun ske, hvis der en dag skulle komme klager fra naboerne? Jeg er stadig ret grøn og kender meget lidt til alle reglerne vedr. hønsehold - men jeg håber, nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak.