Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu har jeg en dagaktiv ræv ... bande og ...  (Læst 2091 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Nu har jeg en dagaktiv ræv ... bande og ...
« Dato: 13 Juli , 2011, 15:10 »
Det var ikke lige på denne måde jeg ville melde tilbage ........

Vi har hele tiden været klar over at Mikkel og Mikkeline er her , for vi ser dem luske i tusmørket og har endda stået lige over for den ene , uden den var specielt bange og først løb da jeg fik en skovl i hånden .....
Derfor har vi kun hønsene ude når vi er hjemme. Således også mandag eftermiddag : jeg bemærker godt de er lidt urolige og alfa hanen er yderst agtpågiven , men jeg slår det hen .... Pludselig larmer de heeeelt vildt og jeg ser en meget mørk rød ræv ( de andre jeg har set er betydeligt lysere) drøne gennem flokken og hapse en stor høne , alfa hanen løber til hjælp og springer efter ræven med sporerne først , men rammer forbi.
Status efter mandagen er en manco på minimum 8-10 høns , plus kyllinger.
Min elskede Houdini var heldigvis ikke imellem , men hun har været i kontakt med ræven og holder sig meget i ro.

Naboen er jæger , og i løbet af weekenden kommer hans venner med deres fælder , og vi har fået tilladelse til at stille op hos de nærmeste naboer også , så håber jeg vi får has på en enkelt eller 2.

Det er så trist ikke at kunne lukke dem ud , når jeg går forbi løbegården kigger de på mig : " jamen far - vi plejer da at komme ud ?????" øeejj jeg hader den ræv

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Nu har jeg en dagaktiv ræv ... bande og ...
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2011, 16:12 »
Pokkers også..meget irreterende at man ikke kan ha sine dyr gående frit i dagtimerne mere. Føler med jer. Jeg har selv prøvet nærmest det samme..en stor brahmahøne blev hapset kl. 3 om eftermiddagen.

Vi satte en fælde op..men der gik 14 dage inden der var gevinst. Så ha lidt tålmodighed..og vent med at lukke hønsene ud til efter ræven/e er gået i fælden.

Kender det godt, de stakkels høns kigger bebrejdende på en..de forstår ikke at det er til deres eget bedste, at de skal holdes bag trådhegn :(

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2011, 16:34 »
Samme problem hernede, mistede en hane (selvfølgelig den ny indkøbte)... Et par dage efter fortalte naboen han var fulgt efter den en dag han havde set den stå ude ved vejen omkring kl 15, den bevægede sig ned til hønsegården og havde stået og slikket sig om munden 1½ meter fra hønsene i den lette indhegning.

ÆV! pokkers  ...  <B

Her har vi jo så en nabo dame, der synes de er fantastisk charmerende, så hun fodrer dem ivrigt flere gange om ugen med div brød og lign. Det har så resulteret i at vi nu har 3 rævefamilier for 3. år i træk i en radius af 500 m  *s

Så også her er der onde hønseblikke indtil jeg får lavet den store gård rævesikret ...
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2011, 20:13 »
vi havde rævefælde i 14 dage- intet alt det "lokkemad" rødnede i buret(altså orm begyndte at formere sig, fluerne  var der også -føj så måtte vi likvidere fælden... men så har vi ikke set ræven ... hvad ligger i i fælden til mikkel?
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2011, 18:13 Fra morAnna »
høns, ænder, hunde, katte...