Det var ikke lige på denne måde jeg ville melde tilbage ........
Vi har hele tiden været klar over at Mikkel og Mikkeline er her , for vi ser dem luske i tusmørket og har endda stået lige over for den ene , uden den var specielt bange og først løb da jeg fik en skovl i hånden .....
Derfor har vi kun hønsene ude når vi er hjemme. Således også mandag eftermiddag : jeg bemærker godt de er lidt urolige og alfa hanen er yderst agtpågiven , men jeg slår det hen .... Pludselig larmer de heeeelt vildt og jeg ser en meget mørk rød ræv ( de andre jeg har set er betydeligt lysere) drøne gennem flokken og hapse en stor høne , alfa hanen løber til hjælp og springer efter ræven med sporerne først , men rammer forbi.
Status efter mandagen er en manco på minimum 8-10 høns , plus kyllinger.
Min elskede Houdini var heldigvis ikke imellem , men hun har været i kontakt med ræven og holder sig meget i ro.
Naboen er jæger , og i løbet af weekenden kommer hans venner med deres fælder , og vi har fået tilladelse til at stille op hos de nærmeste naboer også , så håber jeg vi får has på en enkelt eller 2.
Det er så trist ikke at kunne lukke dem ud , når jeg går forbi løbegården kigger de på mig : " jamen far - vi plejer da at komme ud

??" øeejj jeg hader den ræv
hanegalgak