Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Plukning ude af kontrol  (Læst 12081 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Plukning ude af kontrol
« Svar #15 Dato: 13 Juli , 2011, 21:30 »
Tror også det er fordi de har kedet sig lidt de er gået i9 gang med Manse. Jeg har ikke haft meget tid til at nusse høns på det sidste og savner det VILDT!!!!!!
Heldigvis kan vi begynde at se en ende på byggeriet så mon ikke jeg snart kan tage mig nogen lange pause ::) ::) nu der er kommet kyllinger.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #16 Dato: 13 Juli , 2011, 21:32 »
Nogen som har prøvet det franske produkt: Ukadex?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 13 Juli , 2011, 21:35 »
@Mikkel: Kan de ikke få forstoppelse i kroen af al den flamingo?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 13 Juli , 2011, 21:46 »
Der har ikke været nogen tegn på noget her endnu. Det er også skrevet i det grønne blad tror jeg, hvor de siger at det er bedre at give dem en falmingokasse at splitte ad, end at de plukker hinanden :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 13 Juli , 2011, 21:58 »
vi bygger om så der er masse af flamingo de kaster sig efter, og indtil nu har de ikke haft problemer... De får nogle flamingo rester(vægisoleringsplader) ind i hønsehuset og så hakker de med glæde i dem.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 14 Juli , 2011, 07:02 »
Hmmm... Okay. Jeg har bare været efter dem når de har været i flamingoen fra ombygningen da de, som I skriver, er helt tossede med både at æde og splitte "det hvide guld".

Jeg gav dem et par grene fyldt med modne fuglekirsebær i går. Det gjorde lykke, så det får de igen i aften.

Den nøgne maran har sovet med de andre i nat, og det var hun meget tilfreds med. Hun stinker langt væk af bolværk fra Hirtshals havn efter min overdosering af "anti-pluknings-spray", så jeg håber de andre lader hende være i dag.
Venlig hilsen Tanja

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 14 Juli , 2011, 09:20 »
Hehe Mikkel... nu har jeg da regnet ud hvorfor dine forældre laver restriktioner på dit hønsehold. Kæmpehalmballer og flamingoplader og grene i hønsegården  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 14 Juli , 2011, 18:36 »
Hehe Mikkel... nu har jeg da regnet ud hvorfor dine forældre laver restriktioner på dit hønsehold. Kæmpehalmballer og flamingoplader og grene i hønsegården  :D

De har selv foreslået og godkendt det  /o /o /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

karina dj

• Gæst
« Svar #23 Dato: 14 Juli , 2011, 22:23 »
 :D Hvor godt de ikke er så sippede med havedesignet  /o Jamen det var jo godt...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 15 Juli , 2011, 07:54 »
Når høns får den meget kedelige uvane med at plukke hinanden, så plejer de også at æde fjerene.
Så hvis der ligger fjer på jorden, så tror jeg at de fælder, desuden ville hønen på billedet heller ikke have alle de stabber på halsen, hvis det er plukning, for så vil de tage fjerene igen, lige hurtigt som de gror ud.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 15 Juli , 2011, 12:25 »
Karina, når man bor på larstyndskids mark og hønsegården ikke kan ses fra der hvor kunderne kommer, så gør det ikke noget om den ligner noget der er løgn ;D ;D ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #26 Dato: 15 Juli , 2011, 17:25 »
Når høns får den meget kedelige uvane med at plukke hinanden, så plejer de også at æde fjerene.
Så hvis der ligger fjer på jorden, så tror jeg at de fælder, desuden ville hønen på billedet heller ikke have alle de stabber på halsen, hvis det er plukning, for så vil de tage fjerene igen, lige hurtigt som de gror ud.
De andre høns har desværre knækkede fjer, så nogen plukker nogen i flokken /d. Den nøgne maran har ligget skruk i mere end en måned i de redekasser der viste sig at være fuld af utøj. Jeg har læst at hønselus kan medføre kronisk fældning, så jeg tænker at hun er begyndt at fælde pga. lusene. Jeg håber det ikke er kronisk, og giver dig ret i, at alle de nye fjerstabber tyder på, at nye fine fjer er på vej *k.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #27 Dato: 07 August , 2011, 09:33 »
Lige en opdatering: Det går fremad!! *y

Efter jeg fik fjernet krible-krablerne, er hønsene begyndt at se så pæne ud i fjerdragten igen. Der er stadig en lille tendens til plukning, men slet, slet ikke som før (tog araucanahønen "Medusa" i at ligge og hygge sig med de andre i går, mens hun nænsomt plukkede lidt fjer af halsen på nabokonen!) /1

Her er et billede af den nøgne høne. Hun er blevet helt pæn at se på igen, og er igen begyndt at lægge flotte, store æg. Hun gav mig et på 74 g i går /o.
Det andet billede er taget d. 12. juli, lige inden hun smed de sidste fjer, så hun var helt nøgen.
« Senest Redigeret: 07 August , 2011, 09:58 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #28 Dato: 07 August , 2011, 10:37 »
 *g *g utroligt at det er den samme høne. Hun har da nydt sommeren uden at få det alt for varmt.

Dejligt at unoderne er ved at være på retur....så må vi håbe, at hyggepilleriet også bliver glemt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14