Som nogen nok ved, så har jeg problemer med plukning i flokken, men nu er det gået helt galt. Efter loppeangrebet, hvor jeg rensede alt i hønsehuset og rykkede rundt på redekasser og gav hønsene staldchok, er hønsene begyndt at plukke hinanden endnu mere.
I går måtte jeg isolere en maranhøne, som nu næsten ingen fjer har tilbage på kroppen overhovedet. Hun lå skruk i de loppebefængte redekasser, men droppede idéen da kasserne blev gjort rene og sat et nyt sted. Hun var i forvejen et skravl og var plukket på halsen, men da jeg kom hjem i går... tja, så havde hun ingen fjer på bryst, hals og det meste af ryggen.

Jeg har sat hende for sig selv med en anden høne der også er blevet plukket, men kun i nakken. Til morgen lå der mange fjer hvor de havde sovet, så gad vide om hun plukker sig selv eller om hendes søster gør

.
Nå, men hvad kan jeg gøre!? Hvordan i alverden finder jeg synderen/synderne? Jeg har siddet i hønsehuset i timevis, og i gården ditto uden at se nogen plukke hinanden.
De eneste hele i flokken er 4 stk. araucana, 3 stk. blandingshøns og kyllingerne. Vorwerken og de fleste maraner render rundt med bar hals og nakke.
Jeg har bestilt noget "anti-feather-pecking" spray i England, og Ina har anbefalet hjortetaksolie, som jeg dog ikke har fået købt endnu. Det "Bid-Nix" jeg købte i foderstoffen mod kannibalisme hos høns virker ikke en dyt.
Jeg er ved at give lidt op må jeg indrømme - jeg synes der er flere bekymringer end fornøjelser ved hønseholdet i øjeblikket

. Hvad vil I anbefale mig at gøre?