Ja nu har ikke haft høns så længe, men vil da godt fortælle hvordan vi fik vores smedet sammen.
Først fik vi 12 æglæggende isa'er, nogle dage efter købte vi 1,3 jersey kæmper, men da jeg har læst meget om at de hybrider er så fjenske, så blev kæmperne lukket i deres egen gård med hus for de var kun 3 mdr.
Nå men en uge efter hybridernes ankomst kom 3 æglæggende orloffer, dem lukkede vi alså ud til hybriderne, og nej de blev ikke varmt modtaget

men de blev da heldigvis ikke jagtet, kun jaget væk.
De lage sig til at sove ude (selvfølgelig) jeg havde så stillet en stor hundekasse op i hønsehuset, og lagde orlofferne der ind hver aften, og når hybriderne var ude, åbnede jeg for hundekassen. Efter 4-5 dage sov de på pind ved siden af hybriderne

de var selv gået ind

For en 2 uger siden kobte vi så 4 æglæggende araucananer, de fik så deres egen hus med det samme, og der blev sat et hegn (som man lige kunne gå over) mellem de "gamle høns" og de nye, sådan gik de en uge, og jeg tog hegnet væk. De var fuldstændig ligeglade med hinanden, hybriderne og orlofferne havde mere travlt med at komme ind og skrabe et nyt sted

Der er en af aracanaerne som er lidt kuet, men det er af en af de andre araucananer, så hun er selvsagt meget forsigtig

Af kæmperne har en af hønikerne kommet over hegnet en 3 gange, men hun har bare passet sig selv og vil gerne ind til de andre, når deres mad kommer

.
Så med mine erfaringer, så skal de bare have god tid

til at se hinanden an.