Min stolte hane (kamphaneblanding-ham på billedet ved mit navn) er en en rigtig god fører, har styr på damerne, passer på kyllingerne og meget obs på at brokke sig, når vi kommer ind til dem. MEN lidt kylling er man vel altid

Han vil ikke i hænder! og er ikke sådan lige at fange - kan hoppe ufattelig højt.
Nu er jeg begyndt, når det er nødvendigt, at tage ham efter de er gået til køjs. Det er lidt lettere men hold da op hvor han skriger og kæmper og sparker - og han er meget stærk, så det gælder om at holde fast!

Når han så "sidder i saksen" går der lidt tid med at skælde ud, men så bliver han fuldstændig apatisk, lukker øjnene, åbner næbbet (det er lige før tungen hænger ud) og det er som at sidde med en frossen kylling

Om han spiller død eller virkelig besvimer fordi han bliver lagt ned, aner jeg ikke, men det er meget underligt.
Når der er gået lidt til kan grebet løsnes en anelse uden han kæmper sig fri. Og jeg har oplevet at han næsten ikke kan stå på benene når jeg sætter ham ned, det skal lige gå op for ham, at han skal ud af trancen.
Det lykkedes med min datters hjælp i dag ( nu han skulle ha smurt ben) at få taget et par billeder

Så sådan kan en ellers meget observant hane også se ud...