Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor gammel skal Silkekyllinger være før vi kan øve dem på siddepind ?  (Læst 5360 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Hej
Vi har 8 Silke kyllinger 5 uger gamle,3 høns og en hane 1 år gamle. De voksne har aldrig sovet på pind det medfølger jævnligt kalkben (Fast søndags rutine pedicure af hønse fødder) og vil derfor gerne ha at kyllingerne lærer at sove på pind. Vi øver hver aften med de store når de er gået i seng sætter vi dem på pind men de hopper ned.

Er der en alder med hensyn til udvikling af fødder vi skal ta hensyn til?
Kan se de gerne vil kravle op ude i hønsegården, der har de natur pinde de kravler rundt på.

Hilsen Jeanette

3.3.o Sølvildtfarvet stor silke
o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Hvor høje er jeres pinde?  ???
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Den er ca 25 oppe med stige der er lang lav så de ikke behøver at hoppe. Og den går ind under så de kan komme ned på begge sider. Pinden er 150 lang og 4,5cm bred og 3cm tyk.

SørenP Jeg håber at kunne præge de små, men der er jo ingen store at se op til  ;D
Men overvejer at få et par normal tænkende høns til flokken... De spiser meget lidt grønt.

Må slå græs i hønsegården og haveaffald bliver ikke rørt. De er dog meget glad for frugt.

Sådan var det ikke da jeg var barn  ;)
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
De er søde og nuttede og kan nusses, men de har en helt specel opførsel. Ok måske kan det skyldes at der ikke var pind eller grønt hvor jeg fik dem fra, så måske er de mere mærkelige end rasen normalt er  :)
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Silker er ikke meget for siddepinde. Så glem det, der er ikke et behov. Tror heller ikke du undgår kalkmider blot fordi hønsene sover på pinde.

Kalkmiderne kan ligevel gøre deres indtog mens hønsene i dagtimerne er væk fra siddepindene.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Ok jeg kan godt se at hvis det ikke er et behov de har fra naturen af så er det jo kun for min skyld og ikke deres.
Vil dem jo kun det bedste *h *h
Jeg elsker mine små bamser
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Mine silker har slet ikke mulighed for pinde... det er afprøvet men de syntes bestemt det er meget hyggeligere at ligge i en stor klump og putte...

Og kalkben tror jeg også de kan få lige meget om de sover på pind eller ej /d
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Og kalkben tror jeg også de kan få lige meget om de sover på pind eller ej /d

Som jeg næsten skrev, sover mine silker ikke på pind.

Men de angribes stadig af kalkmider, får kalkben.

Så vi kan konkludere at siddepinde på ingen måde forhindrer angreb af kalkmider. Og så er der jo ingen grund til at tvinge silkerne på pind, mod deres vilje. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Der er ikke en eneste af mine silker der gider at sove på pind, men i en klump på gulvet.
Så lad dem selv bestemme hvad de har lyst til. ;)
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Diana

• Passiv bruger
dengang jeg havde silker sov de på pind .... startede med en lille en og så blev den skiftet ud til en større, i takt med at de selv blev større...
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Jeg  havde opgivet missionen med kyller på pind, men i dag har jeg sovet lidt længe og da jeg gik ud og skulle åbne sad de fleste kyllinger oppe på pinden og kan se på klatter de har siddet der et stykke tid ;D

Så pinden bliver, men de må selv bestemme hvor de vil sove.
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Den er ca 25 oppe med stige der er lang lav så de ikke behøver at hoppe. Og den går ind under så de kan komme ned på begge sider. Pinden er 150 lang og 4,5cm bred og 3cm tyk.

SørenP Jeg håber at kunne præge de små, men der er jo ingen store at se op til  ;D
Men overvejer at få et par normal tænkende høns til flokken... De spiser meget lidt grønt.

Må slå græs i hønsegården og haveaffald bliver ikke rørt. De er dog meget glad for frugt.

Sådan var det ikke da jeg var barn  ;)

Normaltænkende høns  ??? ??? ??? ??? Er det en ny race ? *s
Hilsen Leif
Kanariefugle.