Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Indretning af hønsehus i fugtig stald ????  (Læst 3473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene J

• Passiv bruger
Indretning af hønsehus i fugtig stald ????
« Dato: 06 Juli , 2011, 16:59 »
Hej alle sammen.

Jeg går og prøver at finde ud af hvor jeg skal indrette en ny hønsegård/hus.
Vi bor på et nedlagt husmandssted, og har en længe der har været brugt til kvæg, men desværre trænger der fugt op igennem gulvet når vi får de store regnskyl som det i lørdags. Det er ikke så der er dicideret vand på gulvet, men betonen er fugtig på et stort område, og det var først helt tørt i går  :(
Vil det være nok at lægge nogle lægter på gulvet, lægge en form for vandfast plade ovenpå, isolerer med tynde flamingo plader og lægge vandfast plade ovenpå igen. Selvfølgelig også kanter, så mus og rotter ikke føler sig fristet til at bygge i flamingoen ???
Vil det kunne beskytte hønsene godt nok mod fugt nedefra?? eller skal jeg finde et sted ude i haven og bygge et hønsehus fra bunden pga fugt i rummet. Det skal lige nævnes at i løbet af vinteren er der tørt nok, det er kun når der kommer meget regn eller tø efter en frost periode.

Lene
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Klausen

• Bruger
Sv: Indretning af hønsehus i fugtig stald ????
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2011, 17:24 »
Min nabo havde samme probleog løste det med en dræn rundt om huset, ellers kan man jo støbe et nyt gulv med isolering i, det er nok ikke meget dyre end vandfasteplader og  så kan skillerummene støbes samtidig.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2011, 20:54 »
Fugt og høns er generelt en meget dårlig kombination... jeg ville ikke gøre det som det er. Drænet er nok en bedre løsning
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jsk007

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2011, 21:38 »
Hvis du ikke har haft direkte vand på gulvet kan det bestemt også være kondendens.
Specielt hvis der har været lukket og temperaturen er lavere inden for i forhold til det varmere fugtige vejr udenfor.
Jeg har et dobbeltmurret hønsehus der er bygget lige så godt og stabilt som mit hus, men kommer der pludselig omslag i vejret kan der komme fugt på gulvet.
Det er kun kortvarrigt, så hold øje med det og vurdér om det er fugt eller kondendens.
Når det opstår benytter jeg normalt lejligheden til at muge ud og gi dem ny strøelse.

/Johnnie