Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger under Fru Skruk  (Læst 1629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline købke-larsen

• Passiv bruger
Kyllinger under Fru Skruk
« Dato: 02 Juli , 2011, 22:37 »
Jubii.. Det lykkedes  ;D
Vi har idag købe 18 små kyller af Rixen - den sødeste, mest hjælpsomme og tålmodige kvinde vi har mødt - spændingen var stor, ville Fru Skruk acceptere disse små daggamle smukke skabninger?? Men jow jow, på ægte hønemor maner lagde hun sig hos dem, efter at have set dem an et stykke tid. Her i huset er lykken stor, vores unger (menneske unger altså) har navn givet de fleste, og kyllemor her de sidste  ::)
Manden i huset kom på overarbejde med at indrette hønsehuset til de små nye, godt han er så flexibel hvad mig og mine luner angår  /o
Stor tak til John - for at give os vores første Orpington høns & Hans.
Tak til Rikke - for at give gode råd og sælge kyller til os.
Og da osse til min dejlige mand - for altid at mandsopdække din krævende kone  /o
1.1 Homo homo sapiens voksne
3.2 Homo homo sapiens afkom
1.3 gule Orpington (Hans og Grethe´rne)
1.0 Kat (Simba)
1.1 kamæleoner (Donna & Harald)
1.0 Gran Danois hvalp (Duke)
0.1 Hamster (datterens: Princess)
0.0.18 kyller
Mange fisk
 :) :)

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger under Fru Skruk
« Svar #1 Dato: 02 Juli , 2011, 23:48 »
Det glæder mig at høre at Fru Skruk tog godt imod de små kyllinger. Det skal nok komme til at gå godt med hele flokken.. :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juli , 2011, 23:50 »
Hm..er du sikker på du fik 18 kyllinger..så må jeg ha talt forkert i starten for der går en enkelt lille sort orpington i kyllingekassen endnu ??? Jeg vil jo bestemt ikke snyde jer..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline købke-larsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2011, 23:58 »
17 eller 18, jeg er ikke helt sikker.. Men du har bestemt heller ikke snydt os, vi føler os meget heldige her i huset  /o
Og er glad for at Fru Skruk tog godt imod de små. Vi har allerede taget en del billeder, før de kom ud til Fre Skruk. Nu skal jeg så bare finde ud af at uploade dem  :D
Stort knus til dig. Bettina
1.1 Homo homo sapiens voksne
3.2 Homo homo sapiens afkom
1.3 gule Orpington (Hans og Grethe´rne)
1.0 Kat (Simba)
1.1 kamæleoner (Donna & Harald)
1.0 Gran Danois hvalp (Duke)
0.1 Hamster (datterens: Princess)
0.0.18 kyller
Mange fisk
 :) :)