Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flere Voliere  (Læst 2870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rugemaskine

• Gæst
Flere Voliere
« Dato: 02 Juli , 2011, 20:15 »
Hej, jeg er en ivrig fjerkræ gut og derfor står jeg nu med en del høns/kyllinger i forskellige huse (Midlertidlig) Men jeg tænkte på om jeg skulle investere i nogle flere huse så jeg har en race i kun et hus. Men hvordan har i derude opdelt det ? Og hvad vil i mest anbefale. Færdige huse eller hjemmelavet.?

På forhånd tak!

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Flere Voliere
« Svar #1 Dato: 02 Juli , 2011, 20:20 »
Nu skriver du ivrig fjerkræ gut, betyder det du vil udstille og derfor holde racerne rene, så er det klart en fordel at kunne have et hus/rum til hver race.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

rugemaskine

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02 Juli , 2011, 20:26 »
Nej, men syntes bare det ville være dejligt at ha styr over det, men nu er vores have ikke verdens størreste.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2011, 20:54 »
Jeg var for nylig ude hos en opdrætter, der tager på udstilling, og han havde et aflangt, smalt hus med indgang fra midten og 2 løbegårde på hver side af midten, dvs 4 løbegårde i alt med hver kok og sine 4 høns, og det aflange fælleshus var ligesom delt op, så de havde "hver deres hus", men han kunne stadig gå ind til dem hver især fra midten(blot igennem det ene for at komme ind til det andet - både til højre og venstre). Meget smart og ret flot delt op. Han lukkede dem ud i hold ind imellem, hvor de så fik lov at gå i have, bed og mark. Meget styr på det og absolut beundringsværdigt  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling