Jeg har også Orpington, den første af de gule lagde sig skruk omkring 1. april og fik der 10 æg at ligge på, 23 dage efter gik hun rundt med 8 kyllinger, et æg var ubefrugtet og en kylling døde meget tidligt (måske lagt ihjel). Den anden gule lagde sig kort efter og også hun fik 10 æg at ligge på, her kom 10 kyllinger hvor den ene døde (tror det var en navlekylling) De har været fælles om at passe dem så snart de kom til at gå sammen, og tog også gladeligt imod 10 nye kyllinger 3 uger efter (her kom der dog en kat på besøg, så de forsvandt)
Nu ligger den ene igen (om den anden havde lagt sig også er uvis, da ræven har taget den), jeg har været så modig at give hende 11 eller 12 æg (kan ikke lige huske det), er spændt på hvor mange kyllinger der kommer i weekenden. Hun har ikke været af reden mens jeg har set det, så jeg har ikke tjekket om de alle er hele, men da manden så for en uges tid siden var der ingen smadrede.
Så kun gode erfaringer herfra. Hønsene er ude fra Rudy, hvor jeg helt sikkert skal have hentet en gul mere, som erstatning for den ræven har taget, når mit hønsehus er færdigt.