Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: skruk og kyllinger HJÆLP?  (Læst 3199 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
skruk og kyllinger HJÆLP?
« Dato: 30 Juni , 2011, 18:30 »
Ny med skruk. Jeg har en skruk som ligger på to æg og har nu udruget 2 kyllinger i maskine og vil gerne høre jer kyndige hønsefolk. Hvordan man skal gøre for at få kyllibgerne under skrukken og den acceptere dem.

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
Sv: skruk og kyllinger HJÆLP?
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2011, 18:56 »
her til aften når det er blevet lidt mørkt tager du de to æg fra hende og ligger de små kyllinger ind under hendes vinger så skulle det gerne gå. sådan har jeg gjort sidste gang.

hilsen bo
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2011, 18:58 »
det vil jeg prøve. Kan man så putte flere kyllinger ind under hende hvis der skulle komme flere her de næste par dage

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2011, 19:04 »
hvis du tror der kommer flere så bare vent til du har alle de kyllinger der skal ind under hende.

gør ikke noget de er 1 døgn eller 2 når de kommer ud til hende...

min sidste skruk fik to kyllinger kl 3 om eftermiddagen og hun passe dem fint nu ingen problem med hun ikke ville have dem
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 Juni , 2011, 19:20 »
Helt rigtig som Bo skriver, så skal det nok lykkes.  ;)
Og venter du flere kyllinger de næste par dage, vil det nok være bedst, at hun får dem alle på samme tid.
Du skal være opmærksom på, at skrukken jo skal have lagt på snydeæg en del dage, inden hun ønsker at få kyllinger under sig.  <L
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #5 Dato: 30 Juni , 2011, 19:28 »
du skal holde kyllingerne sådan "inde i hånden" så den er et "skjold" op mod hendes hoved (håndryggen opad) så HVIS hun hakker efter dig (det er ikke sikkert) men HVIS så hakker hun dig i hånden og ikke kyllingen, og så løfter du hende en smule med den anden hånd lægger kyllingen ind under hende mellem krop og vinge... hun vil puste sig op og gøre sig stor og varm for den lille kylling og for hver kylling du putter under hende vil hun vokse og blive bredere... en skøn fornemmelse at stå og se på og måske begynder hun endda at klukke lidt... man bliver helt varm og lidt høj af den oplevelse... kyllinger under skruk er bare toppen  /o /o Hun kan nemt klare 10 kyllinger... af sin egen slags ;)
HELD OG LYKKE med projektet...
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 Juni , 2011, 20:48 »
Da vi her til aftes prøvede at sætte de to kyllinger ind under den ene skruk accepterede hun den ene og hakkede den anden så den bløder fra vinge og det ene ben. Så har taget begge igen og lagt befrugtede æggene ind under hende igen som forhåbentligt klækker her en af dagene. Så krydser vi bare fingre for at de acceptere dem når det er deres egne. Dumme høns...

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 30 Juni , 2011, 21:06 »
Og hvis man ikke vil hakkes, og mutter skal holdes i ro, og selv opdage at der er kommet liv under hende, så dropper man kyllingen ovenfra ned mellem krop og vinge, den skal nok finde plads, jeg har kun dårlige erfaringer med at stikke kyllinger til forfra, og jeg løfter ikke i hønen, men slipper lige en kylling eller to ned men bagfra.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Juli , 2011, 08:53 »
Den der er blevet hakket har vist desværre brækket benet så den må nok aflives  :( Tror ikke lige jeg vil prøve med at sætte kyllinger under skruk igen forløbigt. Men nu mangler jeg så bare en kylling til den enlige kylling der er tilbage.