Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger.  (Læst 3241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
Kyllinger.
« Dato: 27 Juni , 2011, 20:01 »
Kan man købe daggamle kyllinger og sætte dem ind til voksne høns?

Der er ingen haner til den tid.

Hvis ja, så hvor mange?
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kyllinger.
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2011, 20:56 »
KUN hvis du har en skrukhøne der har ligget et stykke tid. Ellers er der ingen der passer kyllingerne, og du risikerer de dør af kulde eller at de voksne hakker dem ihjel.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2011, 21:37 »
Du kan nu også opleve, at de andre høns er hårde ved kyllingerne og rent faktisk hakker dem ihjel, selvom de har en "skruk-mor". Når jeg har haft kyllinger, har skrukken gået alene med kyllingerne. Jeg synes, at det har stresset skrukken unødigt, når hun og kyllingerne har gået sammen med flokken, men ..... jeg ved, at andre har andre erfaringer  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2011, 21:51 »
Det er ikke for kyllingernes skyld at du skal afskaffe hanen. Haner er tit meget beskyttende over for kyllinger.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2011, 23:14 »
Vi er nød til at afskaffe vores 3-4 hanekyllinger, da vi bor i byen og ikke må have dem, så det er ikke på grund af de kommende kyllinger.

Hvor gammel skal kyllinger så være, for man kan sætte dem sammen med de voksne høns?
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline Lykketroll

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2011, 23:58 »
Hei!

Det sies at man egentlig ikke skal sette inn kyllinger inn til voksne høns før de er kjønnsmodne. Det avhenger litt av rase.
Men det går ofte greit når kyllingen er 10-12 uker.

Jeg har nettopp prøvd å sette sammen mine kyllinger på 7 uker med de voksne. Og det gikk IKKE! Det var hønene som ble problemet, og hanen oppførte seg eksemplarisk.
Kristine med
1.2 Mørk Sussex, 1.0 Chabos
Kyllinger: 4 Islandshøns, 2 Welsumer, 6 Chabos, 5 Australorps og 2 Lys Sussex.

Offline BirgitteMK

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2011, 09:06 »
Min erfaring er at når kyllingerne er varmefri, kan du i hønsehus- og gård lave nogle små indhegninger med net, hvor kyllingerne kan komme igennem maskerne, men ikke hønsene. Herinde skal der så være både vand og mad til de små, i begge indhegninger. På denne måde kan kyllingerne stille og roligt vende sig til de store dyr, da de kan se dem, og de modigste kan gå på en sviptur ud i den store hønsegård og komme tilbage i sikkerhed igen, skulle der være en ondsindet høne.   :-\

Jeg lavede dette nummer med mine 18 kyllinger, og 10 hybridhøns. Troede at kyllingerne ville være alt for skræmte til at gøre noget som helst, men de fes gennem nettet ind til de store høns, ::) som lige kiggede lidt og gav et enkelt hak, lige for respektens skyld  :D Ville have haft kyllingerne for sig i en uges tid, men allerede dagen efter pillede jeg nettet ned igen, da det ikke gjorde nogen forskeld, og nu går de sammen uden problemer... Og hanen er virkelig god ved dem  ;D Glæder mig til at jeg får ruget nogle af hans egne kyllinger ud... det kan kun blive godt :)
Venlig Hilsen Birgitte

1.0 austrolops 0.7 rød amerikaner (røde æglæggerhybrider) plus 16 kyllinger i forskellige, men stort set ukente racer :)
220 sdm køer
3.3 frilandsøffer
5 ænder
5 gæs
2 ponyer
1 hund
1 kæreste ;)

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2011, 10:16 »
Jeg tilslutter mig helt, det som B siger her for oven!
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.