Søren, nej det gjorde jeg ikke

Jeg har hældt jegvedikkehvormange spandfulde opløst sukker/gær ned mellem planter og murstenene, som gulvet består af.
Der lugter konstant af gær i drivhuset, og myrerne ligner ikke nogen, der lader sig gå på af dén kur

Jeg var også begejstret for sprit/ild-metoden, men ved nærmere eftersyn viser det sig, at der er trækanter mellem bede og murstensgulv. Så jeg tør faktsik ikke. Uanset, hvor jeg kunne lave futte-af-bålet, ville det være for tæt på træ.
Og jeg vil ikke ha gift ned i jorden. det er spiselige afgrøder, der vokser deri.
Jeg tror faktsik, at myrekolonien er så enorm kæmpestor under huset, at gulvet skal op og al jorden fjernes. Men det bliver ikke lige her i avlssæsonen.
Jeg kunne godt tænke mig et par vagtler til at holde antallet nede indtil "det store projekt" men jeg skal på ferie nu og er først hjemme om 14 dage. Så vil jeg se, om det kan lade sig gøre at finde et par stykker.
Men er der nogen, der kender et middel, der udrydder myrerne effektivt uden at være giftigt (hmmmm....sikke en selvmodsigelse

) vil jeg stadig gerne høre om det.
Og tak for opmuntringen, Benny

Og tak for dejligt grin, Christian