Jeg forstår så godt din frustration over manglende respons i et emne som vedgår alle os med fjerkræ. Det med advokaten er rigtigt, men dyrt.
Jeg prøvede noget lignende, der hvor vi boede sidst, hvor vi var utilfredse med, at der skulle opsættes mega store vindmøller i en fredskov. Det var i et område, hvor man ikke engang måtte sætte et mobilt læskur op til dyr, eller for den sags skyld slå en prut uden at spørge om lov og svaret altid var Nej.
Modstanden køret meget proff. ved hjælp af den gamle godsejer Juncker, men det var reelt kun den gruppe mennesker der boede lige omkring området der var aktive. På den anden side Mariager fjord var der ingen opbakning, jeg tror de glædede sig over, at det ikke var på deres side og at møllerne trods alt stod på ydergrænsen af Nørhald kommune, hvilket gjorde at der heller ikke var den store opbakning fra disse borgere.
Det menneske der satte det hele i gang var en gårdejer, hvis gård kom til at ligge meget tæt på disse møller og han var dygtig og energisk. Da det hele var på det højeste blev han købt ud for et ukendt antal mill. og flyttede til New Zealand.
Overgård gods trak sig ud for de havde noget miljøtamtam de gerne ville have ordnet og møllerne blev opført.
Hvad har det at gøre med hønsehold?
Folk er generelt skideligeglade med, hvad der sker, så længe det ikke berører dem. De har travlt med deres egen tilværelse og lader alt andet flyde derudaf, i den tro, at det ordner sig nok. Det er en tendens, der er kommet gradvist i alle forhold.
Befolkningen er blevet meget ensrettet og alle der falder udenfor er ikke accepteret, derfor hjælper det heller ikke, at protestere med mindre man har en højere uddannelse eller mennesker som Finn, et brændende ønske om at man skal overholde reglerne og ikke opfinde nye.
Det er påfaldende, at det oftest er "de gamle" der prøver at tager kampen op mod autoriteterne.
At hyre en advokat ville da være en god ting, men desværre tror jeg, at regningen kommer til at hænge på de få.
Jeg er meget ked af den slatne holdning der eksisterer på mange fronter her i DK og nogen gange synes jeg det ville være rarere at bosætte sig i et mindre kultiveret land, hvor det enkelte individ kan bestemme selv over sin tilværelse, selvom den dermed er en del hårdere.
Det er de unge, der er fremtiden, men de følger bare med strømmen og egentlig kunne det nok være udviklende, at der kom nogen virkelige problemer,der betød at de skulle kæmpe lidt mere for tilværelsen. Det kunne ruske lidt op i dem, så de kunne komme fri af al den navlebeskuelse og glemme sådan noget småfniddet som retten til at holde høns.
De forskellige dyreorganisationer, burde her være med til, at støtte hønsehold for private, måske vil de, hvis de bliver spurgt.? Derved kunne de give rigtigt mange høns gode og dyrevenlige forhold i stedet for, at folk skal købe industriæg/ kyllinger, men desværre er disse organisationer også forretningspræget og kører somme tider på de forkerte sager.
VH Gunni.