Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mandens berretning om rævebesøg  (Læst 5877 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
mandens berretning om rævebesøg
« Dato: 17 Juni , 2011, 15:15 »
nu skal i høøre min ægtefelles berretning om rævebesøg for 45 min siden:
han er på badeværelset, hører høns skaber sig- som de nu plejer, eller måske lidt mere end sædvanligt.
Kikker ud af vinduet... ser ræven render med en sort høne(maran)
 Kommer ud af badeværelset men bukserne halv op, toiletrullen smidder på gulvet ;D
ser 2 dovne hunde liggende i gårdspladsen. Løber efter ræven(bag ved huset), den er der ikke!
tager næste possition(den har bidt en før vi ved hvor fjer ligger)
Ser ræven nedlægger høne mellem æbletræer, plukker hende. Løber i denne retning denne gang med hunden,
ræven slipper modvilligt bytte og lusker på anden side af vejen.
Ex byttet løber tilbage i høønsegården :D
Manden følger efter, men når ikke helt tilbage for så ser han en gås liggende viklet totalt rundt i fårhegn(el)
den ryster i takt med  strømstød.
 Han slår strømmen fra og forsøger at løsne gåsen.
I dette øjeblik kommer konen(mig)

Og min version- jeg kører på vejen ca 20 meter fra vores indkørsel ser jeg ræven går over vejen, parkerer bilen hører manden råber  fra marken... løber over til ham... der løsner vi tråden på stakkels gås... adrenalinen bobler, man har lyst at finde våben frem(den har vi jo ikke, men man har jo lyst til det)
Maran hønen gemmer sig i huset, har  mistet de meste af rygfjer, har overfladiske sår, blodet fylder  de resterende fjer...
foj en begyndelse på en weekend
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: mandens berretning om rævebesøg
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2011, 15:24 »
Godt din mand var vaks. Men sikke et syn det ellers ville have været at se ham rende med bukserne nede om haserne... ;D
Håber både maranhønen og gåsen klarer de stressende oplevelser.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2011, 15:39 »
hønen er stadig i chok, tiden må vise om hun klarer den, jeg har  flyttet hende til de skruk damer, så de sidder helt for sigselv(hane forbudt- hønse asylcenter :D)
Gåsen ser helt upåvirket ud. Vi må skaffe os en hidsig hund der kan give lyd fra sig. det er ummidelbart labradorer ikke egnet til

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2011, 15:51 »
Jeg går og sværmer lidt med ideen om en ruhåret foxterrier. Bare navnet giver tanker om en hund der nok skulle kunne tage kampen op mod den røde djævel.  ;) Nu kommer der mærkeligt nok aldrig ræve heromkring, men mus og måske rotter er der da, og det skulle de også være gode til. Om sådan en størrelse så kan lade fjerkræet være ved jeg ikke. ???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Juni , 2011, 16:15 »
Puha sikke noget  :( håber hønen klare den, og manden også, det er så træls at blive forstyret på toilettet  ;D  /o til ham

Jeg går og sværmer lidt med ideen om en ruhåret foxterrier. Bare navnet giver tanker om en hund der nok skulle kunne tage kampen op mod den røde djævel.  ;) Nu kommer der mærkeligt nok aldrig ræve heromkring, men mus og måske rotter er der da, og det skulle de også være gode til. Om sådan en størrelse så kan lade fjerkræet være ved jeg ikke. ???

Ja nu har vi tysk jagtterrier...... skulle ræven komme forbi, skal den ikke spille smart, så bliver han lagt ned, hvis han ikke løber hurtig nok  :o Men desværre kan den gamle slet ikke tåle synes af noget med fjer eller pels  :-\ men den unge har lært at beherske sig, men hun lusker af og til som ræven fordi hønsegården  ::), så siger man bare lige "Donna" med bestemt stemme, så vupti kigger hun "mig..! nej jeg kigger ikke på høns" og kommer hen til en  :D
Men tvivler ikke om hun vil tage en hvis hun fik muligheden, for hun har fanget vildfugle  >:(

Men de kan opdrages, har set en jagtterrier som var venner med tamræve hos ejer, som blev brugt til træningsgrav, men havde smidt flere vildræve af graven  ;)

men jo terrier er gode til den med mus og rotter, vi havde to hanner engang, og de kunne komme op og slogs når de gravede i samme rotte/muse hul  ::)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 17 Juni , 2011, 16:30 »
Sikken en gyser, men jeg må indrømme at smilet sniger sig ind på mig med billedet af dig der kører ned af indkørslen, og du får øje på din mand med r.... bar som bukker sig over en gås der sidder fast i hegnet  ::)

Godt han reagerede hurtigt, og tænker dine høns højere end at rende rundt med bukserne om knæene  /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 17 Juni , 2011, 16:47 »
Din høne skal nok klare sig, de er bare så seje. Du skal selvfølgelig holde øje med hende, men det ved jeg da også, at du gør :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 17 Juni , 2011, 18:52 »
kan du ikke lave en eller anden anordning så ræven kører ryggen mod noget og bliver smurt med leverpostej??? mon ikke labberne så render efter den. ellers må du alliere dig med en der er våbenfør som kan fjerne din uønskede gæst. Lidt ærgeligt den nok vil være helt væk inden jeg kunne komme derned.

ps: kyllerne har det rigtig fint og vokser godt.tror ikke det er blandinger
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 Juni , 2011, 19:12 »
j.e.s -  jeg kan vildt godt lide din 0.0.2 -er navn ;D

vi har haft en bayersk sveisserhund(staver man det sådan?) på ferie par gange- da ver ingen ræv i nærheden, ej heller hare, og rådyr... han gik efter alt, men vores fjærkre lod han være i fred.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 17 Juni , 2011, 19:25 »
problemet med ræv og jagthunde er at hvis hunden skal være skarp nok til og gå efter ræv, så går den som regel osse efter alt andet. selvfølgelig kan det læres men det kan være rigtig svært. Specielt hvis hunden bruges til jagt. Hvis ræven bliver ved og være et problem må du jo ringe. det kunne være jeg "tilfældigvis" skulle på skydebanen nede omkring jer ;D
Ja er det ikke en god racebeskrivelse?? det kunne jo være maran/orpington, og så passede det med dit brugernavn /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 Juni , 2011, 21:23 »
de må jo ikke skydes nu når de har hvalpe, med mindre der er inden for 25 m... så skal man lægge sig på lur!
tak for tilbud, faktisk så ligger skydebanen lige i baghaven

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Juni , 2011, 21:44 »
lige sidste opdatering- stakkels maranhøne der gav og de flotteste chokoladeæg kan ikke mere. Mødet med ræven var  for hård for hende, hun kommer ikke længere op og stå, ligger ned og ligner skruk bare flad, skider uden sig uden at flytte sig fra det, hovedet hænger til side, med lukkede øjnene, reagere kun når man kommer tæt på.
Går nu for at lette hendes lidelse(øj jeg hader det der med øksen, men det skal gøres)
r.i.p

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 24 Juni , 2011, 22:33 »
*t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk