Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: spørgsmål. Høne med kyllinger lægger æg  (Læst 1659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
spørgsmål. Høne med kyllinger lægger æg
« Dato: 17 Juni , 2011, 11:52 »
Min høne som går med 5 uger gamle kyllinger har i aftes lagt æg, som de så alle, mor og kyllinger har sovet over i nat. Var glad for de ikke havde trådt det i stykker, så kyllingerne var smurt ind i det.
Er det normalt de lægger æg, mens de går med kyllinger?

Hvornår kan jeg tage kyllingerne fra hende? Hun er stadig enorm glad for dem, men også hård over for mine andre høns, hvis de kommer for tæt på en af kyllingerne.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline todda

• Bruger
Sv: spørgsmål. Høne med kyllinger lægger æg
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2011, 12:31 »
nogle skrukker jager kyllingerne--langt pokker i vold--når de er 4 uger,andre passer dem troligt både 9 og10 uger.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2011, 12:39 »
Okay, kan det så passe, hun er ved at være rigtig skruk ( ved ikke om det lige er navnet, når hun jo går med kyllinger)? igen. For hun lægger sig helt ned med bagdelen i vejret når jeg kæler hende? Det er hun først begyndt på i dag, og har lagt sig i reden nu her for 5 min siden.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2011, 12:48 »
Jeg har tit haft en skruk som har gidet sine kyllinger længe 5-6 uger. Og så begynder hun ofte at lægge æg samtidig med hun passer kyllinger. Lad hende bare have kyllingerne indtil hun mister interessen for dem, som ses ved at hun begynder at sætte dem lidt for voldsomt på plads med hak osv. Men ellers burde kyllingerne netop nu kunne klare sig uden varme når de er 5 uger.