Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kænguru/ Wallaby??  (Læst 8667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Farmen

• Passiv bruger
Kænguru/ Wallaby??
« Dato: 16 Juni , 2011, 16:37 »
Hej alle :)..
Er der nogen her på forum, der har eller har haft wallabyer? Vi har købt 2 unger, som vi skal hente i Juli. Men ville gerne hører om nogen der kender lidt til det. Fif og gode råd kan man jo aldrig få nok af og dyrene skal jo have det bedste af det bedste.
 Ku være sjovt at lave en lille forening måske. :)
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline Farmen

• Passiv bruger
Sv: Kænguru/ Wallaby??
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2011, 18:00 »
Er der slet ingen der har hop hop kænguruer? :)
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2011, 06:19 »
Hej Jacob

For nogle år siden havde vi Wallebyer, også kaldet Bennetkænguro.

Vi havde 3, kun den ene var håndtam og de 2 andre blev det aldrig, det var et problem. Jeg håber for dig at de er tamme.

Vores gik sammen med klappegederne, og spiste egentlig det samme mad. Hegnet var 1.8 meter og det har de aldrig hoppet over, men vi har haft en dør der ikke var lukket, så en,  (og selvfølgelig en ikke tam) smuttede ud.
Det kan være et problem hvis man ikke har en ydre indhegning, for kommer den først ud i byen er den svær at fange, har man hørt flere gange.

Er der mere jeg kan bidrage med så spørg løs! eller kom forbi, du bor jo ikke så langt væk herfra.
Hilsen
Peter

Offline Farmen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2011, 13:47 »
Hej Peter

Dem vi skal ha, er små unger af racen Red necked wallabies. Planen er at træne og træne med frugt. Så de kan blive håndtamme. Har hørt at de er meget glade for bananer. Ja, jeg ku godt forestille mig at de er svære at fange. he he.. Havde i strøm for at holde ræv eller andre bæster ude? Ja, jeg vil da meget gerne kigge forbi en dag. Det er jo altid rart at snakke med folk der har prøvet ting. Hvorfor har i dem egentlig ikke længere?

Mvh. Jacob
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2011, 06:23 »
Planen er at træne og træne med frugt. Så de kan blive håndtamme. Har hørt at de er meget glade for bananer. Mvh. Jacob

De er glade for næsten alt frugt. Især majskolber var sjovt at se dem spise, (som et egern sidder med en kogle)
Havde i strøm for at holde ræv eller andre bæster ude? Ja, jeg vil da meget gerne kigge forbi en dag. Det er jo altid rart at snakke med folk der har prøvet ting. Hvorfor har i dem egentlig ikke længere?

Mvh. Jacob
Nej, vi havde ikke strøm på, (der kom jo også børn i folden) og vi har aldrig haft besøg af ræven. Dengang havde vi nu heller ikke høns, men selv nu hvor kænguruerne er skiftet ud med høns, kommer rævene ikke der.
Vi stoppede fordi vi skiftede fra Zoo til besøgslandbrug, og der hørte de ikke hjemme.
Hilsen
Peter

Offline Farmen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2011, 12:07 »
Zoo? så må i have haft en masse spændende dyr. Besøgs landbrug lyder også spændende. Vi vil da meget gerne komme forbi en dag. :)
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2011, 07:13 »
Zoo? så må i have haft en masse spændende dyr. Besøgs landbrug lyder også spændende. Vi vil da meget gerne komme forbi en dag. :)

Nej, det var ikke fordi vi havde så mange dyr, men ved at være registreret som zoo gav mulighed for hjælp og udveksling af dyr med andre zoologiske haver.

Det blev ændret da der kom krav om at der skal være ansat en fuldtids biolog for at drive zoo.

I kommer bare.
Hilsen
Peter