Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Billeder af landhaner  (Læst 1736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Billeder af landhaner
« Svar #15 Dato: 18 August , 2011, 19:54 »
Ja det kunne jo være Lene, jeg skriver lige til dem   /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 19 August , 2011, 00:29 »
hej Mikkel
Som Lene skriver pas på du ikke fokuserer for meget på kam. Øreskiverne SKAL væ¨re hvide!Med hensyn til dine billeder er det meget vanskelig og se hvordan hagelapperne er vender de udad er det også en fejl hved 5og6 er der en dårlig bagkam men er alt det andet i orden ser man stort på det osv. Den 15Okt.har vi hønsedag i Hundslev halen der kan du komme og få en faglig snak om dine høns
mvh  WAlter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 August , 2011, 06:58 »
Hej Mikkel.

Som lene skriver - slagt 4 og 6 - men også nr. 5 og 3 - da de ser ud som om de allerede har for store hoveddele.

Du skal jo huske på at de fortsætter med at vokse endnu.

Hvis du har nogle haner der er endnu bedre end dem du har her, ville jeg bare slagte dem alle - netop fordi de har dårligt skåret kamme.

Hvordan ser kammene ud på de sidste tre du har? Har du mulighed for at lægge billeder ind af dem også til sammenligning?
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 August , 2011, 08:13 »
Hej i to.

Tak for svar, jeg vil lige tage et billede af de sidste tre. Det kunne være jeg skulle have fat i nogle fra den lokale klub? Her er godt nok ikke nogen som har landhøns, men andre kan vel også hjælpe :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 August , 2011, 10:40 »
Hej Mikkel
Sådan er verden jo så forskellig,jeg synes kammen skal væ¨re så kødfyldt som mulig ogikke sådan en lille spinkel en,som sagt se tiden an og få nogen til at se på dem,slagte kan du altid nå.Hvis du tæ¨nker på udstilling er der så mange andre ting der skal væ¨re i orden på en Landhane at hoveddelene ikke er det vigtigste. måske desvæ¨rre
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 20 August , 2011, 16:05 »
Jeg må så desværre sige at hvis du vil udstille er en af de ting der kigges på hoveddelene....

Men for din egen skyld, så kig i fjerkræstandarten (kan lånes på biblioteket) snak med nærmeste klub om de vil være behjælpelige med at sortere haner for dig, og så gå til den.....

mvh. Joan

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 20 August , 2011, 17:44 »
Jeg har snakket med Rudy, han bor lige her i nærheden og han vil gerne komme og hjælpe mig med at sortere i mine høns, det er jeg meget taknemlig for  /o

Jeg har standarden, men syntes at det er svært at omsætte hvad der står til hvordan dyret skal se ud når man har det forand sig ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 20 August , 2011, 18:30 »
Jeg har standarden, men syntes at det er svært at omsætte hvad der står til hvordan dyret skal se ud når man har det forand sig ;)

Jeg forstår dig godt - men prøv i samråd med rudy at finde en samhørighed mellem havd der står i standarten og hvad der er på hanerne.

Hvide øreskiver kan man avle sig til - for store/små hovedele ligeså men bitakker, forkert skåret kam m.m. er avlsproblemer som alle avlere har og som gør det ok at sortere efter (lidt svært til tider, men....)
mvh. Joan

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 August , 2011, 12:50 »
Det vil jeg prøve på, tak  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 21 August , 2011, 12:51 »
vsl - held og lykke
mvh. Joan

thorleif

• Gæst
« Svar #25 Dato: 21 August , 2011, 14:23 »
Ja, I er jo nogle der kan se billeder. Jeg kan heller ikke se ANDRES billeder !  /d
(En der ikke kender dig, forstaar ikke hvad du mener). I andre: Ikke foelg op denne kommentaren, jeg vil ikke oedelegge en god traad. Jeg kunde bare ikke lade blive.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 21 August , 2011, 18:02 »
(En der ikke kender dig, forstaar ikke hvad du mener). I andre: Ikke foelg op denne kommentaren, jeg vil ikke oedelegge en god traad. Jeg kunde bare ikke lade blive.

OKAY ------ STOP
mvh. Joan