Hej..
Vi har købt et lille nelagt landbrug og har snakket om vi skulle have høns engang (havde regnet med om et par år) Men så fik min kære mand tilbudt nogle høns af hans kollega og det kunne han jo ikke sige nej til..

Problemet er at vi absolut ingenting ved om høns... Mon nogen kan hjælpe mig med en hurtig viden så jeg er klar til de kommer...
Ved en smule, som jeg har læst mig til men aner ingenting om mad rugning bunddække osv.
Vi får vidst omkring 4 høns og en hane.
Planen er at vi gerne vil have æg til eget brug, og så lidt kyllinger for at forny bestanden hvert år.
Det jeg er mest i tvivl om er det med kyllingerne, hvordan "får" vi dem? Ved jo godt hønen skal ligge ægget, men SKAL der anskaffes kasse med varme osv.? Vil helst have det så naturligt som muligt udenom rugeapperater.
Håber nogle kan hjælpe mig hurtigt, Vi får dem vidst i næste uge og min kære mand skal bygge hønsehus og gård i weekenden.. Så hvis i har nogle gode ideer til dette må i meget gerne komme med dem..

Gode råd modtages GERNE om hvordan vi kommer bedst/hurtigt i gang, da det er sådan lidt spontan handling fra mandens side..

Håber nogen kan hjælpe os..
Mvh.
Mona