Jeg er pt. ved at fodre 1.4 tværstribet Plymouth rock op.
De var tænkt som slagtekyllinger, men har fået afviklet nogle af mine andre hobby's og har fået lov af kæresten til at holde høns, da jeg har savnet det siden jeg kom af med dem, da jeg flyttede hjemmefra.
Vi bor i et område med skov og marker, dog inden for bygrænsen og med naboer på begge sider.
De fleste naboer ligger et godt stykke væk fra området hvor vi vil have dem gående, men der ligger dog en nabo ca. 30 meter derfra (udlejningsejendom)
Jeg vil self. spørge om der er nogen der har noget i mod at der holdes høns m. hane, og vil gøre alt for at han holder sin kæft uden for de af kommunen beskrevne tider.
Og klager naboen i udlejningsejendommen alligevel, well, så må det kun være fair at bede hende om at holde op med at råbe og skrige efter sine børn dagen lang (kan høres 60 meter væk) og stoppe med at spille Nik & Jay døgnet rundt

Jeg har ingen erfaring med Plymouth rock og larm, men vil gerne have en race som ikke larmer for meget.
Valgte kun dem fordi de er gode kødfugle - og de kan stadigt nå at blive slagtet

Jeg går efter:
Gode æg
Gode kødfugle
Rolig af sind
Flotte at se på
og så lyddæmpet.