Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kan man måske få en land høne  (Læst 1565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frkhaugaard

• Passiv bruger
kan man måske få en land høne
« Dato: 11 Juni , 2011, 13:12 »
Til at adoptere vores 8 silker som er en uge gamle og hvordan skal vi gøre og Hva skal vi være obs på ;)

Offline Vibeke

• Passiv bruger
Sv: kan man måske få en land høne
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2011, 13:56 »
For det første skal landhønen være skruk,  ;)
er den det, så sætter du kyllingerne under den om aftenen når det er mørkt. og holder godt øje med hvordan det går når de vågner, vil faktisk råde dig til at have dem i et rum hvor du kan styre lyset.
Mine høns er allerede på benene kl 4 30 lige nu.
Kyllingerne kan hvis de ikke har haft en mor, have problemer med at forstå hønens tilrettevisninger, så der kan være en tilvænningsperiode for begge parter.

Jeg har gjort det med 7 14 dage gl. kyller jeg købte, ruget ud i en maskine. Hønen var så vild med dem at jeg måtte afskærme kyllingerne med net, og hønen holdt så vagt udenfor nettet. Efter 2-3 dage kunne jeg så sætte dem sammen, og det gik fint, dog var der 2 kyller der ikke helt forstod hønen men det gav ikke problemer nok fordi der var så mange at holde øje med for hønen.

Nu er dine kyler kun 1 uge. så det skulle absolut kunne gå godt, men du skal holde øje med dem de første dage.

mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
Sv: kan man måske få en land høne
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2011, 14:10 »
Hvis den er skruk så kan du nemt gøre dette. Har selv gjort det flere gange  i år med stor succes.

Til at adoptere vores 8 silker som er en uge gamle og hvordan skal vi gøre og Hva skal vi være obs på ;)
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns