Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sløj kylling  (Læst 2938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sløj kylling
« Dato: 05 Juni , 2011, 09:23 »
Jeg fandt en amrock kylling i morges, afkræftet, men sammen med resten af flokken. Jeg har taget den ind og har givet den varme og vand. Den er slap, kan knapt stå, og siger ingenting. Ikke et pip. Den vugger lidt frem og tilbage, og sidder/står med lukkede øjne. Når jeg rører den retter den sig op og kigger rundt, men falder hen med det samme igen. Mad vil den ikke have. Den har fået varme i ca. 1½ time uden den er blevet bedre.

Nogen bud på hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre for den lille fyr? Den er 1 uge gammel. Kroen er fyldt. Klatterne har jeg ikke kunnet se nogen af.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
Sv: Sløj kylling
« Svar #1 Dato: 05 Juni , 2011, 09:37 »
For den da også. Den lille kylling er netop fløjet op i hønsehimmelen...  :'( :-[ /d

Nogen bud på, hvad den kan have fejlet?!
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 05 Juni , 2011, 09:59 »
Der er jo i alle verdner nogen der ikke klare den, og her var det altså din kylling, en forklaring, kan du måske få hvis den bliver obduceret, men det er nok ikke lige det der står først for.
Ind i mellem ved vi jo bare ikke hvad der er galt, og så længe der kun er en, så er det nok en fejl på det enkelte individ, hvad den så end må være....
Det er måske godt for den og flokken og den videre avl at den ikke stod til at rede.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Juni , 2011, 10:03 »
 *t Trist, du får lige et  *b.
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 05 Juni , 2011, 10:55 »
*t Tanja
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 06 Juni , 2011, 08:34 »
Ja, det var ærgeligt med den lille kylling. Det var en amrock, som der kun var 5 af i forvejen. Det er det der sker, det ved jeg godt, men man vil jo så gerne redde hele verden, hvis bare man kunne, ikke? ;)

De 4 tilbageværende amrocks + 3 marankyllinger fra samme kuld, har jeg foræret til mine forældre, som ikke har haft høns siden måren tog alle deres for 4-5 år siden. Min far går derfor og rumsterer med hønsehus, ræve/mårsikring og meget mere, og glæder sig til at få kyllingerne hjem, når forældrene ikke gider dem mere.

Tak for trøsekrammerne :D.

Venlig hilsen Tanja