Okay, der kommer lige endnu en opdatering, det er nemlig lykkedes.
Jeg fand nogen der gerne ville overtage de tre barneveldere, men først efter 14 dages ferie. I de 14 dage der gik, lukkede jeg de små ud i hønsegården om morgenen og ventede med at lukke de 3 store ud til jeg kom hjem så jeg kunne holde øje med dem. Hver gang jeg så de store lægge an til mobning, råbte jeg af dem og , og hvis det lykkedes dem at jage de små, så jagtede JEG de 3 sore som straf (sikken en farce!). Men efter en uges tid, holdt de 3 store op med at jage de små.
Jeg ved ikke om det var fordi jeg råbte af dem når de mobbede, jagtede dem når jeg så dem jage de små, eller om de små fik så meget ejerfornemmelse over hønsegården fordi de havde den for sig selv uden mobning det meste af dagen og dermed ikke følte sig så sårbare. Det skal lige siges at jeg har plantet en masse buske og andet "urskov" som de små kan gemme sig i om nødvendigt.
Men d.d. går alle 10 høns fint sammen uden ballade, de ligger tilmed og soler i flok. Dog vælger de 3 barneveldere fortsat at sove i det lille hønsehus som er blevet "deres" og de små sover i det store hønsehus, men efterhånden som de bliver en samlet flok, regner jeg med at de store frivilligt flytter ind hos de små, jeg har nemlig besluttet at beholde dem alle!.
Så det KAN lade sig gøre. Håber det kan hjælpe andre