Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Facebook  (Læst 2938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fru Blume

• Gæst
Facebook
« Dato: 28 Juli , 2008, 14:46 »
Hej

Hvis nogen er jer er på facebook har vi der en meget lille gruppe på hele 3 medlemmer der hedder Os der holder racehøns.

:)

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: Facebook
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2008, 16:06 »
Vi har også netop oprette vores egen Dansk Fjerkræ Forum gruppe ;)

Offline Liv

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2008, 16:22 »
Jeg kan ikke finde "os der holder racehøns" på facebook, nu har jeg søgt efter det i 10 min......
Venlig hilsen
Liv

Offline Liv

• Bruger
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2008, 16:26 »
Nu fandt jeg den, den hedder "os der holder race høns"......
Venlig hilsen
Liv

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 28 Juli , 2008, 19:10 »
Og nu må jeg vide det????
Hvad skal man bruge det til, er det en sideløber til foorum, eller er der andre finurligheder ved facebook ?
Jeg har holdt mig fra det, da jeg ideligt høre negative ting ved at være på facebook, ud over at der er noget fuldstændig idiotisk ved at have 200 venner. ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Juli , 2008, 19:14 »
Jeg har ikke noge hjemmeside og skal heller ikke ha det - hvem ville dog interessere sig for den ;)

Facebook er min interaktive hjemmeside og fjollede mødested med mine venner.

Jeg har mødt gamle kolleger, gamle folkeskolevenner m.m og et gammelt, gammelt venskab er blusset op igen.

Jeg synes det er sjovt og ser det ikke som mere end det er ;)

Vores DFF gruppe der inde er ikke noget sideløbende til denne side, mere en markering af at vi 'hører' til her og er stolte af det :)

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #6 Dato: 28 Juli , 2008, 19:47 »
Man kunne jo lige se om man finder dette acceptabelt,,, og måske er jeg lige lovlig nærtagende, men ´man skal da vide hvad man måske går ind til.

http://www.comon.dk/news/facebook.anklages.for.falsk.sikkerhed_36323.html

Og Hanne da jeg for nogle år siden lavede min hjemmeside, tænkte jeg ligesom dig, at det var der nok ikke nogen der gad interesserer sig for, men jeg har da haft næsten 30.000 besøg, og det er faktisk hønsene der bliver set mest på.
Jeg kan godt forstå du er glad for at finde gamle venner, det kunne jeg også godt tænke mig, men jeg er nu lidt betænkelig, og hvad sludder angår så virker MSN for mig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Fru Blume

• Gæst
« Svar #7 Dato: 28 Juli , 2008, 20:57 »
Facebook er omdiskuteret ...og man kan lide det eller ej.
Jeg bruger det som netværk både til eksisterende, gamle og nye venner.
Jeg har som Hanne fundet folke og gymnasievenner som jeg ikke har vidst hvor var i verden...flere er blevet gift og har som jeg selv skiftet efternavn...og det er på en eller anden måde en nem og hyggeligt måde at følge lidt med på sidelinien i andres liv på.
Man bestemmer selv hvad man vil skrive derinde og lægge op af billeder.

Troede faktisk at Os der holder af Race høns var lavet af en af admin herinde... Man kan jo heldigvis være med i mange grupper på engang derinde...

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Juli , 2008, 23:24 »
Som Hanne skriver har vi for nylig oprettet en gruppe på Facebook.

Jeg er selv meget ny derinde, men synes at det er rimelig overskueligt efter et par dage med næsen i skærmen  ;D

Det er jo op til en selv hvilke oplysninger man vil dele med andre, ligesom vi selv vælger indholdet på vores hjemmesider. Jeg har 'fundet' nogle gamle klassekammerater og jeg synes da det er morsomt at genopfriske lidt.

Og bruger man sin sunde fornuft inden man taster og uploader, så tror jeg ikke det går helt galt.
Hilsen Susanne

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #9 Dato: 29 Juli , 2008, 08:19 »
Jeg læste en artikel i dag i min avis om facebook brug. det var en overlæge der brugte en gruppe til at holde øje med hans patienteres befindende. smart synes jeg ....

Offline Brolykke

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 Juli , 2008, 09:06 »

Det er efterhånden lettere at finde ens gamle gymnasievenner i dødsannoncerne end på facebook! Jeg tror ikke det er et sted for gamle hønsekoner som mig selv om alderen ikke trykker endnu. Men i avisen kan jeg se det kan komme ret pludseligt.
Mange hilsener Brolykke

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #11 Dato: 29 Juli , 2008, 10:03 »
Se nu er det jo ikke de oplysninger man vælger at dele med andre der er problemet her.
Men det at Facebook ikke har ret mel i posen, i følge de sagsanlæg der lagt ud.

Selv her på Forum , er der jo grænser for hvor meget de fleste lader stå fremme så vi andre kan se det, som for eksempel deres rigtge navn, eller deres bopælsby, og det er jo ikke det der er det farlige, men hvis ikke dette forum var meget forsigtigt med vores registreingsopysninger, ja så burde man være bekymret, og det er det der er problemet med Facebook, de sælger dine registreringsoplysninger til mere eller mindre odiøse foretagener

De oplysninger man registrerer sig med, iflg. reglerne, er dem Facebook så rigeligt deler ud af, din mailadresse og dit navn og adresse, og f.eks ikke sletter dine personlige plysninger når du sletter din konto, eller at de deler ud af dine oplysninger til reklamer og andre der har interesse i at se hvad du foretager dig på nettet,,,,, faktisk er der ikke særlig meget tryghed i deres beskyttelse af personlige oplysninger, så lige netp her er det en god ide at læse det med små bogstaver, og så alligevel vide at det ikke bliver overholdt.
Venlig Hilsen INA

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #12 Dato: 29 Juli , 2008, 10:22 »
Du har ret Ina.. men vi er så vant til nettet efterhånden at vi ikke tænker på hvem der sidder bag serverne i det daglige. For mit vedkommende kan det være ligemeget, jeg har været på nettet i så mange år at det er nemt at finde mig uanset hvor og hvordan man søger. Jeg gider ikke være anonym bruger nogen steder, har kun gode erfaringer med at være "mig selv". Et godt spamfiler der sorteret reklamemails fra er et godt værn :)

Susanne

• Gæst
« Svar #13 Dato: 29 Juli , 2008, 10:54 »
Det er rigtigt, at gennemsnitsalderen på facebook nok ligger en del under gennemsnitsalderen på fjerkræforum.

Men jeg tror at fænomenet breder sig aldersmæssigt fra de unge og opad. Nøjagtig som det har gjort med mobiltelefoner, sms osv.

Jeg bruger også facebook og synes det er rigtig hyggeligt! Som en udvidet e-mail, hvor man kan følge lidt med i hvad der foregår i vennekredsen og i interesse-kredsen.

Offline Liv

• Bruger
« Svar #14 Dato: 31 Juli , 2008, 10:41 »
Jeg bruger facebook uendeligt lidt, alle dem jeg er "venner" med har fundet mig, jeg har ikke selv været ude og lede efter nogle. Men det er enormt hyggeligt at blive fundet og få en lille snak med dem om, hvad de dog laver nu. Jeg har prøvet at informere så lidt om mig selv som overhovedet muligt. (Selvom jeg dog efterhånden er med i mange grupper efterhånden). Jeg skriver ikke på wall'en hos nogen, hvis der er nogle der skriver på min, så skriver jeg en personlig besked tilbage. Jeg kan dog se at jeg får mere spam i min mail, hver eneste gang jeg har været på facebook.  >:(
Venlig hilsen
Liv