Hejsa, jeg har en høne som en af de sidste to overlevende fra et hold på 6 som jeg overtog for snart 2 år siden. Den har har igennem nogen tid blødt bagi ud af gumpen, tror jeg det hedder, og jeg har siden klippet de stive "pinde" af hvor der engang har siddet fjer og dun. Jeg har drysset med "Deriiscic" som er utøjsmiddel til dyr. Det har synes at have nogen effekt, men nu bløder den igen og da jeg skulle tage den op for at drysse med utøjsmiddel, kastede den op en klar væske og ret meget, og den raller som om der sidder vand i lungerne. Den går uanfægtet rundt, og virker ikke forpint, omend jeg godt er klar over, at det kan være en overlevelses strategi. Men ikke desto mindre har de andre som nu er i hønsehimlen gået og skrantet så der ingen tvivl var om, at de var syge. Og jeg vil nødigt vente på at gribe ind til den sidder i et hjørne og hænger. Jeg har 4 kyllinger på 14 dage, som snart venter på at komme ud til de to som sammen har overlevet vinteren i hinandens selskab. Er der nogen som kan hjælpe og fortælle mig hvad min høne fejler og hvad jeg skal gøre? Tud... Hilsen Pia