Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Boblende skruk! HJÆLP! Nu med kyller!  (Læst 3647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Boblende skruk! HJÆLP! Nu med kyller!
« Dato: 31 Maj , 2011, 15:59 »
Jeg har lige fået en smuk lille dværgdotter hjem som enten allerede var syg ellers blev det akut  ;) Hun bobler som en vandpibe og havde ligget skruk ca. 14 dage da jeg fik hende for snart 1 uge siden.

Jeg har isoleret hende på badeværelset og da hun har været skruk i 3 uger er hun jo helt nede med flaget ernærings/vandmæssigt. Hun er svag, bleg og kan kun lige ta' vand til sig. Ingen snot om næste, kun "host" og rallen  :-[

Jeg hvade noget antibiotika (hvidt pulver) liggende som jeg doserede nænsomt, da jeg ingen ide har om hvor meget der skal til...desværre.

Hun har osse fået sukkervand da hun ikke rør hverken hønse eller kyllingeguf.

Jeg tænker hun er dehydreret, men hvor meget kan jeg hælde i hende uden at drukne hende  ??? Hun har i denne redningsaktion indtil videre indtaget idag 10 ml vand fra sprøjte.
« Senest Redigeret: 17 Juni , 2011, 12:19 Fra karina dj »

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Boblende skruk! HJÆLP!
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2011, 16:42 »
stik hende nogle kyllinger og lad hende komme ud i den friske luft. Det går eller går ikke  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2011, 17:54 »
Ina, det har jeg desværre ikke kyller til...og tror iøvrigt hun er skrukkureret efter al den tumult  :-\ 

Men er der ingen bud på hvor meget væske jeg må hælde i hende  ???

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2011, 18:06 »
Jeg har ikke et bud på hvor meget vand sådan en høne kan drikke, men mon ikke den indtager 100ml af sig selv til at skylle alt det korn ned med,,, måske mere..... Jeg vil også gerne vide det, så mon ikke der er nogen der ved noget mere præcist om, hvor meget vand der går på en høne pr. dag
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2011, 18:28 »
Heeej..det ved jeg /o Jeg har lige været til dyrlæge med en høne, og spurgte om det sammme. En svækket høne skal ikke have mere end 3 ml af gangen med sprøjte og så ca hver 2-3 time om dagen. Det kan jo så være sukkervand, hvis den ikke spiser.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 31 Maj , 2011, 19:57 »
Super tak, tror min har fået lidt mere end 3 ml... men tadaaaa!

Sikken en virkning!  :o Kan anbefale økologisk rørsukker i koncentreret blanding! Hun er BARE på tæerne nu og er begyndt at spise! Bobler vist stadig, men hun får mere medicin imorgen  ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 31 Maj , 2011, 19:58 »
Det var dog fantastisk. Skønt når tingene virker. Jeg er nu sikker på at antibiotikaen også har en stor del af fortjenesten for bedringen.  Pøj, pøj med hende.
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2011, 20:00 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 31 Maj , 2011, 19:59 »
Tak tak! Ja, når jeg tænker på hvordan hun har set ud i maaaange dage og for blot få timer siden...så er det altså noget af en forvandling  /o

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 17 Juni , 2011, 12:19 »
En lille opdatering på min lille rare høne... hun har ligget og ventet sammen med de andre på at der skulle klække noget i maskinen. Nu er de så endelig færdigklækket og hun har fået 5 små kyller at passe på.

Hun bobler stadig, men har meget fin appetit, særligt når hun håndfodres... hun er jo ny her hos mig, så det har vi trænet meget, da jeg ville være sikker på der kom noget ind og sikker på tamme kyller  ;)

Jeg håber kyllerne kan få hende på benene, for hun har vist ikke rigtig lettet popo'en alt mens hun har ligget der...

Her har vi hende jo  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Boblende skruk! HJÆLP! Nu med kyller!
« Svar #9 Dato: 17 Juni , 2011, 14:24 »
Dejlige nyheder, Karina *d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk