Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: godt vi har forum  (Læst 1636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
godt vi har forum
« Dato: 28 Maj , 2011, 15:27 »
havde i formiddags lagt vores ene skruk med hendes 4 kyllinger i et kaninbur , så de ikke skulle falde ud af reden eller noget. Havde så lige over middag været på planteskolen og gik i køkkenhaven, da jeg opdagede at en af kyllerne var faldet udenfor og lå livløvs :( Kom i tanke om at flere af jer med godt resultat havde genoplivet dem, så ind på badeværelset og tænde hårtørren. Minsandten om der ikke kom liv i den igen /o Godt at læse jeres gode råd, ellers var den nok røget i skraldespanden
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: godt vi har forum
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2011, 15:33 »
ja, det er fantastisk, at man kan tage en lille "død" stiv og livløs kylling og kalde den til live igen /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2011, 15:37 »
JEg lavede samme nummer igår :D Men Jes.... du skal have fruen oplært tila t have de små inde i BH'en ;) Først en tur med føntørrern og så ind i BHen for at komme til kræfter... jeg var i Fakta og handle med kylling i BH igår :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2011, 15:51 »
Næste gang jeg ser en kvinde i Fakta med et "godt forparti",så vil jeg tænke : Hvor mange kyllinger har hun med ud at handle......... /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2011, 16:09 »
Næste gang jeg ser en kvinde i Fakta med et "godt forparti",så vil jeg tænke : Hvor mange kyllinger har hun med ud at handle......... /o /o

Hehe vel mere "deformt" forparti :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2011, 16:18 »
Det er ikke altid nemt at se i farten.Så må man jo mærke efter hvis man tør...............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2011, 16:24 »
Jeg ville ikke turde hvis jeg mødte mig :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2011, 21:22 »
ja der er mange måder og genoplive dem på, nu osse digitale bageovne ;D. Må indrømme det gav et helt spjæt i mig da den rørte på sig første gang. Har tænkt på nogle gange her i eftermiddag at det var en udemærket plan og følge med på forum, for ellers havde den som sagt lagt i skraldespanden og ikke hoppet rundt under skrukken lige nu(har lige været ude og kigge til dem ;) )
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2011, 21:51 »
Ja det er fantastisk, jeg fandt igen her i eftermiddag en lille kold kylling udenfor, hønemor havde valgt at tage de små med ud i regnen  ??? og denne lille var skvattet om i en vandpyt, men en tur i hårtørrern og så i en sort spand med varmet håndklæde og varmelampe over. 1 time efter var den frisk og frejdig,fik lidt at spise og drikke og så ud under mor igen (som var blevet genet ind i hust med alle sine små.)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 28 Maj , 2011, 23:15 »
Og inden nogen nu får for gode ideer. Nej, mikrobølgeovnen kan ikke bruges til den slags. Og tørretumbleren er nok også en dårlig ide. :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 29 Maj , 2011, 08:15 »
Godt vi har forum!
Ja, og godt at manden sommetider hører efter, når man fortæller noget.
I går da jeg var væk hele dagen, reddede min søde mand et kyllingeliv. Havde han nu ikke vidst, at kyllinger kan se meget døde ud, ville han nok bare have smidt den væk, i stedet lagde han den i vores bageovn. Den har laveste indstilling på 40oC.
Så den kylling klarede det også. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 29 Maj , 2011, 08:27 »
ja marianne, det lyder lidt makabert med små kyllinger i ovnen, men hvis det virker, ja hvorfor så ikke ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 29 Maj , 2011, 08:31 »
Han havde foret en dyb tallerken med servietter, og 40oC er jo ca, hvad en rugemaskine er. Der stod faktisk en blå fra America, som var tændt, hvor han bare kunne have lagt kyllingen i.
Den blev jo ikke "bagt" i timevis.
Jeg er taknemmelig for, at han reddede det bette pus *p
Lige så stærke og selvhjulpne de små pus er, lige så hjælpeløse er de, når de ikke får varmen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #13 Dato: 29 Maj , 2011, 12:13 »
Neeeeejjj Marianne...du har ved gud da den mest engagerede og opbakkende mand jeg kan forestille mig  *h Jeg har stadig din tråd om din nye rugemaskine tydeligt i hukommelsen  :D

Altså min egen er osse dygtig, men kun til at hjælpe med byggerierne...han er begyndt at udvikle høreklapper som går ned når ordet falder på høns  :-[  Han prøver nogle gange, men han er en dårlig skuespiller  ;)

Jeg synes godt nok osse forum har hjulpet mig ud af fedtefaddet mange gange, ganske enkelt fordi svaret nærmest kommer før man har trykket "besked". Ja så meget at man jo efterhånden er forvænt  ::)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 29 Maj , 2011, 14:31 »
Neeeeejjj Marianne...du har ved gud da den mest engagerede og opbakkende mand jeg kan forestille mig  *h Jeg har stadig din tråd om din nye rugemaskine tydeligt i hukommelsen  :D
Jeg tror også, jeg beholder ham *p
Men det går jo begge veje, jeg er også sommetider taget med ham ud at fiske, når ingen andre kunne, og det gider jeg faktisk ikke, han er derimod skabshønseelsker. ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk