Hejsa,
Jeg er lidt i krise pt. Min enelige æglæggende høne bliver ved med at få punkteret og spist sine æg..
Jeg havde først åbne kasser, og troede derfor det var hende selv eller en anden i gården som havde fået ægge appetit... Så jeg begyndte at isolere men fandt ikke frem til synderen...
Så fik jeg installeret nogle forsvindningskasser og har i 5 dage kunne hente æg der ikke var gået hul på og spist.. Så pludseligt her igår er det samme problem. Ægget ligger nede i kassen, men der er åbnet et hul og indmaden spist...
Æggene falder ned i noget trådnet som er svært tilgængeligt. Man skal være ca 50cm høj og lure at det ligger der.
Jeg mistænker ikke rigtigt længere mine egne høns men vilde fugle eller rotter.. Men det er ret indelukket for at det kan være fugle.. Og alligevel ret højt oppe af et ikke så klatrebart forsvindningsskasser.
Det er følgende kasser jeg benytter:
http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/forsvindingsreder-182/hoensereder-m-4-rum-2-etager-mejlskov-1792.htmlOg hun ligger dem i den øverste..
Jeg ser ingen spor eller noget.. har jævnt mange katte i området, men æggene er åbnet med et hul og ikke kvast og ligger stadigt i forsvindningskassen..