Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad ville i gøre?  (Læst 2117 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
Hvad ville i gøre?
« Dato: 27 Maj , 2011, 08:19 »
Jeg har store Silker.
Problemet ligger i den ene Silke-høne ??? hun er en skøn æglægger, går imellem benene på os når vi kommer i hønsegården, ja hun er bare rigtig nusser. Men så er det også sagt, for hun er en " satan " overfor en høne jeg købte sidste år, og hendes kyllinger. Og det var hun også inden, den anden fik kyllinger.
Den jeg købte sidste år, er aldrig blevet godkendt af hende. Jeg har lavet en indhegning inde i hønsegården, hvor den " nye " og hendes kyllinger bor, de kan se hinanden igennem hegnet. De små kan løbe igennem, og ind til de andre, men hun jager også de små ( de er snart 5 uger ).

Jeg har haft åbnet op, så de kunne gå sammen, men det går bare slet ikke. Hun jager kylle-mor.
De skulle jo gerne kunne være sammen.

Skulle hanen ikke træde til her :) og vise hvad han dur til, og gå imellem dem for at skabe ro og orden.

Hvad skal jeg så lige gøre her? Vil jo helst ikke af med hende.
Det er faktisk hende der bestemmer, men hun gør ikke de andre noget. Måske har jeg en hane-høne, i en :D
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvad ville i gøre?
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2011, 08:52 »
Det er altid irriterende når der er nogen der ikke enes, men faktisk er det sikkert din underhøne der har kyllinger, og den anden der vil sikre sig at hendes øverste plads ikke kommer i fare, og det er altid svært at se helt hvad der foregår.
Jeg gider dog ikke uro i høj grad i min flok, så ryger hovedet, eller den formastelige får lov at bo hos nogle andre, hvor forholdende tit er andeledes og de så opfører sig anderledes.
Du må jo vurderer hvor galt det er, og om du kan acceptere det....
Tænk hvor roligt og hyggelligt det ville være for alle hvis kyllemor og ungerne bare kunne tulle rundt med de andre uden at du skal være obs på om det nu går godt,,,,, dejligt ikke  <A
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2011, 09:49 »
Hvis ikke du vil tage den barske metode igang (at hugge hovedet af hende der hakker), så kan du jo prøve hvis du har mulighed for det, at sætte hende alene i noget tid og så prøve at sætte hende tilbage, så det er hende der er sidstankommen. Ved ikke om det hjælper, men det kan nogen gange få dem til at være lidt mindre aggressive.
Her ville jeg prøve den metode og virker det ikke, ville jeg prøve at komme af med hende. Det kan være hun er mindre hidsig i en ny hønsegård.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2011, 10:49 »
Du kan da også bytte om på dem, så det er suresen der går i buret, så den lille kyllingeflok kan få lov at integrere sig med resten, og så se hvordan det går når der er orden i gården.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2011, 13:45 »
Tak til både Ina og Lisbeth :)

Det er bare ikke rart med sådan en sur dame i flokken, så tror det bliver " hovedafbryderen ", selvom det er hårdt :'(
Høne-mor bor i et stort kaninbur om natten med kyllerne, og det vil give problemer for fru. suresen at skulle finde ud af. Høne-mor er dog blevet vænnet til den, mens hun lå og rugede.

Men hvis der er nogle herinde, der vil overtage fru.suresen så må i lige sige til. Hun er ellers en dejlig høne fra 2010. Hun lægger godt med æg, et næsten hver dag. Hun er vildt farved, og lidt sort på fjerdragten. Og rigtig glad for mad  :)  og vil godt være med, når man er inde hos dem. Så spankulerer hun inde imellem benene.
Det kunne jo være hun opfører sig anstændigt, et andet sted.
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau