Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En pause  (Læst 1872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: En pause
« Svar #15 Dato: 27 Maj , 2011, 07:05 »
Det er kun sundt at hive stikket ud en gang i mellem og lave noget andet. Jeg gør det selv en gang i mellem for ikke at blive stresset, da jeg ikke kan tåle det efter jeg er blevet syg.

Så lykke til i pausen. /o

3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 27 Maj , 2011, 07:14 »
Mikkel, så længe du stadig er på PM er jeg ganske glad - så er der altid lidt Excel-ekspert-hjælp i nærheden, når mit æggeskema ikke går op ;) :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

frida

• Gæst
« Svar #17 Dato: 27 Maj , 2011, 07:54 »
Hej Mikkel
I mine øjne virker du som en usædvanlig rask fyr, med sunde interesser.
Jeg ved ikke, hvilke tanker I har gjort jer, for at du skal tage denne beslutning.

Men jeg håber det bedste for dig, og håber du finder tilfredsstillelse med din beslutning.

Men du vil helt sikkert blive savnet her, jeg synes du giver gode konstruktive råd og vejledning, og følger med i de fleste af de tråde du skriver.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 27 Maj , 2011, 08:31 »
Som mor til en dreng der skal til eksamen (dog kun 9.kl) nu, så vil jeg gætte på at mor mener at Mikkel skal koncentrere sig om sine eksamener og ikke hænge ud her på "hønsenettet".  ;)
Min knægt sidder og tjekker trylle-tricks og øver sig på at lave korttricks og hive mønter ud af ørerne på folk, men jeg ville så sandelig også ønske at han brugte så meget energi på at læse op til eksamenerne i stedet for. ;)
Mikkel har jo lovet at kigge forbi indimellem, så helt væk er han ikke. Men jeg vil da også savne ham.
Knus til dig Mikkel. Vi ses igen når du får bedre tid.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 27 Maj , 2011, 08:39 »
@ Mikkel

Gør hvad du finder bedst...

Men du og din mor har ret i at Forum TAGER MEGET TID. (for nogen)  ;) Held og lykke med eksaminerne og drop nu ikke helt hønsene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 27 Maj , 2011, 08:51 »
 ??? Jeg undres.
Jeg kender dig ikke, men hvis min dreng om 12 år havde interesser for høns, så vil jeg da ikke sige at han skulle holde en pause  /d bare fordi andre 17 årig ikke havde, jeg ville være stolt  /o
At sidde her på forum, er da heller ikke det væreste sted, slet ikk   :D
Hvorfor skal man være som alle andre  ???
Man når længere jo tidligere man starter  ;)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 27 Maj , 2011, 10:23 »
Tak for svar, det giver noget at tænke over, det er rart at møde forståelse, trods alt.

Ganske rigtigt som Karina skriver er det ikke en afsked, men blot en forklaring på hvorfor jeg ikke er så synlig det næste stykke tid, jeg vender tilbage igen jo og vil også kigge ind, bare ikke så meget som jeg har haft tendens til ;)

Det er blandt andet eksamen jeg skal koncentrere mig mere om, men også at holde fast i de sociale bånd jeg har udover forum, for som min mor så fint sagde det: "det er fint at du ringer og snakker med Lene og Marianne, men så skal du altså også ringe og snakke med Stiig og Pernille", det er jo også fint nok, hun har en pointe i at det heller ikke skal tage overhånd.

Til Lene, jeg dropper skam ikke hønsene, skærer bare lidt ned på fyldet. Regner stadig med at skulle udstille indenfor nærmeste fremtid, så det bliver ikke lagt på hylden, bare prioriteret anderledes :)

Til slut, vi ses nok snart igen når der bliver nogle stunder, hvor jeg alligevel keder mig og ikke har andet. Desuden så var jeg lige ved at tude, ikke fordi jeg var ked af det, men fordi jeg blev så glad for at læse jeres svar :)

På gensyn :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #22 Dato: 27 Maj , 2011, 10:36 »
God eksamen, Mikkel. Det ER jo også vigtigt at få en ordentlig uddannelse, så der er plads og råd til høns hele livet ;D.
Ellers er jeg enig med de andre indlæg. Du skal leve DIT liv - men det skader jo ikke at lytte til velmente råd og så reflektere lidt over, hvad man kan bruge af dem. I øvrigt synes jeg at det er flot af din mor at tage emnet op. I disse tider ser man meget fravær af opdragelse fra forældres side (og det er jo opdragelse, du er udsat for) med det resultat at de unge skal prøve sig frem mere eller mindre overladt til egne beslutninger udfra "bare" 17 års livserfaring. Så det er fint nok at du vælge at bruge tid på andre ting og så kommer tilbage til "os" af og til når der er overskud og lyst til det.
Jeg er også enig i de andre indlæg vedrørende din fremtoning som en fornuftig ung mand med hjertet på rette sted og nogle sunde interesser, der i hvert fald ikke bringer dig i ulykke som det sker for mange andre. Jeg er hjemmesygeplejerske og ser mange, der har ødelagt deres liv pga stoffer i deres ungdom. Nu sidder de en 1 1/2 værelses lejlighed med en førtidspension og diverse psykiatriske diagnoser. Deres liv er ikke længere deres eget. Så valgene er vigtige. Men det skal være DINE valg, støttet af de voksne, der vil dig det bedste.
God vind!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline KEW

• Bruger
« Svar #23 Dato: 27 Maj , 2011, 15:07 »
ha ha typisk mødre problem!!!
de er så bange for man ikke kommer ud og får venner og ud og møder en pige så DE kan få sig en svigerdatter.
det er moderens behov der er i fokus i stedet for at man har en sund interesse...
tsk tsk kender det selv alt for godt ;D

men tror det gælder alle at vi ser frem til din røst når din tid byder sig /o

ps tak for nogle kanon informationer ifb med toller hunde min bror fik nogle AHA! info /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #24 Dato: 27 Maj , 2011, 15:20 »
 /1 /1 /1 /1 /1
Hvad bilder du dig dog ind......

Nej pis til side. Syntes det er lidt sørgeligt at du ikke bliver at se så tit herinde, men jeg har jo også selv trukket mig lidt tilbage her på det sidste.

Vi ses nok herinde alligevel engang imellem. Du må arrangere nogen chat aftener herinde  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.