Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En pause  (Læst 1887 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
En pause
« Dato: 26 Maj , 2011, 21:34 »
Hej alle sammen.

Jeg har efter en meget langt samtale med min mor gået og tænkt over tingene og hvordan jeg bør bruge tiden. Min mor mener at jeg bruger for lang tid på ting som ikke er normale for drenge på min alder og at jeg derfor er ved at miste fodfæstet i den virkelige verden, og det kan hun på nogen måde have ret i. Derfor bliver jeg nød til at gøre et eller andet og en af de ting er at holde pause/ drosle ned, kald det hvad i vil her på forum. Jeg vil nok stadig læse med engang i mellem og af og til kommentere, men skal i have fat i mig, så send en pm, så skal i nok få svar på et tidspunkt. I skal nok komme til at høre lige så meget fra mig igen på et tidspunkt, men jeg ved ikke hvornår det må blive.

Der bliver nok også skåret ned i noget med hønsene om at gøre, hvordan det så end må være ved jeg ikke, men en ting er sikkert Lenes og mit projekt med Maranerne bliver der ikke ændret det fjerneste ved, så det bliver nok på andre punkter i stedet.
Det er lidt mærkeligt at sidde og skrive dette om noget man egentlig er rigtig glad for, men lige nu er det nok det bedste, jeg håber i kan bære over med det og med mig. Om ikke andet så ses vi nok på landsudstillingen :)

Kærlig hilsen
Mikkel
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
Sv: En pause
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2011, 21:45 »
Hej Mikkel

Engang imellem er det nu også sundt at trække stikket ud.
Hvad der er "normalt" er der ikke mange der ved, men at prioritere tiden anderledes (mere fornuftig - næppe  ;D ) for en periode. Det er nu godt nok... Klog mor!
Man kan jo sagtens holde høns og arbejde med avl uden at bruge timer herinde, du vil dog blive savnet!!!  ;)

Ha' det godt til vi ses igen

Knus fra DFF naboen  *b
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2011, 21:47 »
Eneste kommentar BS!

Brugte 6 år(15-21) at mit liv på at spille UO - Ultima Online - et af de første mmorpg - lidt ligesom WOW. Det resulterede i følgende:
1: Jeg hang ikke på gadehjørner.
2: Jeg havde ikke travlt med at drikke mig i hegnet.
3: Jeg mødte en masse mennesker med samme interesse, også udenfor computeren. (Har været en tur i Norge og flere gange i Finland)
4: Jeg mistede en kæreste, som jeg dog stadigt snakker med :P
5: Jeg havde et mikromalt forbrug. Skulle ikke have det nyeste og det bedste, jeg var tilfreds med mit spil :)
6: Og jeg har også været sammen med en pige, og en kvinde og en tøs siden dengang :P
7: Jeg bor på en gård jeg selv ejer, eller banken gør. Jeg har et fedt job jeg er mega glad for, har taget 5½ uddannelse.

Jeg mener, hvad skulle jeg da ellers lave i den periode? - de job man kan få er ren sulte løn, folk vil alligevel dårligt tage en seriøst, fordi "man alligevel ikke er gammel nok til at forstå" det..

Som en gammel bekendt engang sagde - Alting med måde, selv mådehold..

Nu skal jeg på ingen måde komme på tværs af noget, jeg synes bare det er mega ærgeligt fordi du om nogen udviser en passion for et sundt område! - 3, 2, 1 BUM! :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2011, 21:55 »
Jeg kommer til at savne dig, Mikkel, men jeg ved jo hvor vi kan finde dig :-)

Jeg synes det er fornuftigt, og så er det jo spændende at se, om du kan finde noget der er mindst lige så spændende  ;)

Knus fra mig og Lærke - vi ses lige pludselig!
Mvh Marianne

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2011, 22:20 »
Jeg er temmelig enig med Jesper, selvom vi vel egentlig ikke skal diskutere en beslutning du allerede har truffet( mere eller mindre under pres). Men jeg mener ikke man som mor eller hvilket som helst andet menneske kan træffe beslutning om hvad der giver mening eller hvad der er rigtigt for et andet menneske. Og jeg synes slet ikke man skal lade sig pådutte et normalitetsbegreb. Måske var det rimeligt at gribe ind hvis du fodrede dine høns med kokain eller konsekvent bed hovede af alle kyllingerne, men at udvise interesse for noget som almindeligt som husdyr, er vel svært at gøre til en forkert egenskab. Men måske er det omfanget af nettet, der er moderens bekymring, og ja man skal ikke glemme der er en verden udenfor, "life is elsewhere", men det tror jeg nu heller ikke du gør og det går over alligevel, som Jesper vel også indirekte skriver. Desuden er du jo en stor knægt nu og du skal overhovedet ikke gøre som din mor mener er rigtigt, om ti-tyve år kan du tænke tilbage og være bagklog, ligenu skal du gøre hvad der giver mening for dig.

Rasmus

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2011, 22:30 »
Vil godt lige understrege at det er tiden på forum jeg siger farvel til og noget af tiden med hønsene, det er ikke jer herinde, jeg vil stadig komme til arrangementer og stadig gerne skrive med jer, men det bliver ikke meget med at kommentere på ting herinde mere, ihvertfald nok det næste stykke tid, nok ikke vildt lang tid, men dog alligevel. Det er vigtigt for mig at jeg også kommer ud og oplever noget andet, og det gør jeg lettest ved lidt tid væk fra forum, men det bliver som tidligere skrevet ikke for altid, kun for en periode.
Jeg er rigtig glad for alle de mange skønne mennesker jeg har lært at kende herinde og mødt i virkeligheden, der er virkelig mange som betyder rigtig meget for mig, men det er nok også meget sundt at komme ud blandt nogle på min egen alder, det er ikke altid jeg er lige god til det, så det har lige så meget med det at gøre.
Vil også lige understrege at det ikke er noget min mor direkte har bedt mig om, men som en konsekvens af at jeg nok bør bruge tiden anderledes.

Jeg ender jo nok bare op med i sidste ende at finde ud af at jeg bare skal være mindre på forum, men stadig være med, det håber jeg, men indtil da så bruger jeg nok sommeren på nogle andre ting.

igen, hvis der er noget så skriv, jeg vil altid gerne skrive med jer, det er det med at læse i tråde, kommentere og nørde alt for meget jeg skærer væk, håber på forståelse...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Maj , 2011, 22:33 »
øv, også - vi høres ved - fra mig, tak for hjælpen /o
brug tiden fornuftigt så kan mor se at du er som hun vil have det- jeg er selv mor til drenge, og vil gerne de laver de "drenge ting"... pyt, lige pludseligt så er du der igen...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2011, 22:45 »
Der er skam også folk herinde på din egen alder, Mikkel  ::)
Vi er vist bare ikke så mange  ;)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2011, 22:58 »
Uhhhhhhhhhhhhh Mikkel.... jeg gad godt tale med din mor en dag.... Hvis norm er det lige du skal følge, din eller hendes?
Du har haft en samtale med din mor... super (der er sq næppe ret mange knægte på din alder der gider samtale med deres mor om normer og "what-to-do"s (også der er hun en heldig mor)

Som jeg skrev til dig på face igår, så er du fanme din generations redning.... du skal ud og rebelle og revolutionere... få de små egocentriske unge mennesker som lever livet gennem Ipods-pads-phones-dimser, ud og mærk livet, ud og fornem andre og andet ud og tage ansvar.... Når man så dine kammeraters svar på din tråd på face igår så vidner det jo kæmpe om at du er modenhedsmæssigt way past dem...
Så jeg vil give din mor ret, du skal ud og leve.... men for satan Mikkel.... lev DIT liv og lad andre se det og lære af det... Jeg syntes det er super modigt af dig at gå lidt imod strømmen med dit jagt, dine høns, hunde og køkkenhave.... Du kunne have valgt at slå huller i bevistheden hver weekend, du kunne fise rundt og gøre unge piger gravide, stjæle biler og råbe "Mother FUCKER" til alle der ikke havde samme tøjmærke på som dig og derved være sikker på at få en på snotten.
Du er noget af det mest sunde jeg kender og jeg er hamrende stolt af at kende dig og håber virklelig at du vælger en karriere hvor du har mulighed for at præge børn og unge.

Tag du blot et par timer fri fra forum... men tag ikke fri fra dig selv.... du er et unikum og du kommer til at gøre en forskel, det er JEG sikker på og min intuition fejler sjældent. ;)

Krammer til dig

(OG til Lærke: Yazmin så ham først ;) )

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 26 Maj , 2011, 23:25 »
Jeg vidste at Wanda lige her ville vælge at sige det helt rigtige  /o

Vi ses snart Mikkel  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 26 Maj , 2011, 23:27 »
@ Wanda

Godt talt 'mor'. Man sidder jo (næsten) med tårer i øjnene efter at have læst dit indlæg.

@ Mikkel

Hvad du end beslutter, skal beslutningen være din egen. Ikke vores her på Forum, men heller ikke din mors (og det var ikke Wanda jeg her refererede til ;D).

Om det er sundt eller usundt at gå så meget op i en interesse, som du har gjort med høns skal jeg lade være usagt. Normalt er der ikke noget galt i at være nørdet omkring et eller andet. Det er der mange der er, og mange vælger at bruge deres nørderier som en levevej. Det er måske lidt svært som hønsenørd.

Men selv for de mest nørdede nørder, er der selvfølgelig et behov for at have berøringsflader med livet omkring én. Det fornemmer jeg i høj grad også du har haft.  Jeg har da her læst om dine eksperimenter med klassen omkring emballering af forsendelser, dit projekt med klækning af æg i (var det børnehave eller ung skoleklasse). Og jeg kan se fra Wanda's indlæg at du er aktiv på Facebook (hvad det så end er for noget  :D :D). Så jeg har bestemt ikke fornemmelsen af at du er en ung mand der har isoleret dig fra omverdenen pga dine nørderier.

Jeg ved ikke hvor din mor ser 'problemet', men som sagt skal beslutningen om hvad du vil fremover være helt din egen.

JEG håber at vi ser dig aktiv, ind imellem, her på Forum, uanset.

Med venlig hilsen

Erik

Mvh
Erik Andersen

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Maj , 2011, 00:01 »
Jeg ønsker dig en god pause, Mikkel.
Det er sundt at stoppe op og se sig lidt omkring. Men jeg er bestemt ikke bekymret for en så engageret person som dig  /o

Tag den tid du behøver, og så glæder vi os til at høre fra dig igen  :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2011, 00:06 »
Hørt! Erik og Wanda...

Mikkel, du er en 1'er!!!  *h

Denne tråd læser jeg jo ikke som en afsked, blot en forklaring på hvorfor du er "usynlig" i en periode (forhåbentligt), så vi ikke pludselig begynder at bekymre os  ;)
Du er en fornuftig knægt der tænker over det mutter har sagt... jeg havde på din alder gjort det stik modsatte af hvad mutter siger. Så det tyder jo på i har et rigtig godt forhold, og du har tillid til hun vil dig noget godt med det hun siger!  *b

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #13 Dato: 27 Maj , 2011, 00:24 »
Når jeg får børn Mikkel så skal de allesammen være ligesom dig ;D
Sig det til din mor ;) ;)

Man bestemmer jo ikke selv hvad der fascinerer en
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 27 Maj , 2011, 05:24 »

Hej Mikkel :)

Jeg kan kun tilslutte mig, Wanda + Erik´s svar til dig /o

Vær stolt over du har en sund interesse, og du tør være dig. ;)

Min mand Jens, og jeg har delt 12 år, sammen med vores 2 piger, på 21 år og 16 år. Det var så i heste verdenen.
De startede på rideskole på rideskole heste, og sluttede på egne. Det var hver dag, vi delte denne interesse.
Vi som forældre var stolte, at de havde en sund sport at gå op i. De var optaget af deres heste, og hang ikke ud på gade-hjørner, men de var dog alligevelle sociale. Det er du jo også, ved at være herinde og deltage i arrangementer omkring dine høns ;) du er en sund, ung mand.

Det jeg egentlig, vil sige med hele denne smøre er, tør turde at være dig. Fordi der er noget, andre mener er rigtigt for dem, er det ikke sikkert det er det for dig.

Vores piger rider ikke mere, da de mistede deres heste pga. sygdom. Men det var en fed tid :) og begge pigerne er sunde og raske i dag ;) selvom det kun drejede sig om hest i 12 år, morgen, middag, aften og nogle gange også om natten.

Vil ønske dig held og lykke i fremtiden :) og at du tager den beslutning der er bedst for dig ;)

Med venlig hilsen

Anja

Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau