Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Slimede kyllinger  (Læst 2944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Slimede kyllinger
« Dato: 21 Maj , 2011, 22:08 »
På vegne af det nye medlem 'rasmus-klump' som har lavet et nødråb i bloggen, og som ikke har kunnet lave et indlæg i Forum, som han siger, bringes her nødråbet kopieret fra bloggen. Jeg har ikke oplevet det beskrevne (medmindre det er hinden der hentydes til) så jeg kan ikke hjælpe med emnet, blot sørge for at det kommer det rette sted hen.

rasmus-klump skrev:
Jeg er ny her og ny med at ruge kyllinger. Jeg har fået 2 kyllinger som er slimede og det slim er tørret ind på dem og det er helt hårdt, er der nogen der har prøvet det før? eller hvad jeg gør, for jeg skal vel prøve at få det tørre slim af ?

Hjælp hjælp
Mvh
Erik Andersen

frida

• Gæst
Sv: Slimede kyllinger
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2011, 22:21 »
Jeg tror da det må være den inderste hinde, der ikke er kommet af, af en eller anden årsag. Mon ikke den kan "blødes" op med lunt vand, og derefter pilles forsigtigt af? Nu må det være et stykke tid siden de er klækket, så hvordan har de det nu? Jeg håber nogle har flere erfaringer, så du og kyllingerne kan få hjælp.
Ps. Velkommen på forum ;D

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2011, 22:23 »
Det lyder som om de er blevet klistrede under klækningen. Kan det ikke bare pilles af? Hvis ikke må de vaskes meget forsigtigt og tørres med en hårtørrer :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Maj , 2011, 23:15 »
Lyder som om der er blevet åbnet og kigget for meget til æggene under klækningen, derved falder fugtigheden drastisk og kyllingerne kommer ikke ud af hinden/skallen..det er lige det med at holde nallerne væk.. ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2011, 23:28 »
Det var også min umiddelbare tanke. Men jeg betragter normalt ikke hinden som slim. Derfor lagde jeg spørgsmålet videre. Det kunne jo være 'noget andet' og noget som andre havde oplevet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2011, 23:29 »
Det kan også være æggeblomme/hvide, der ikke er blevet opbrugt, pga. for lille luftlomme
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk